Az EU behúzta a féket, a környezetvédelem kárára mentenék meg az autóipart
Csak 2027-re kell teljesíteniük a 2025-ös kibocsátási célokat az európai járműgyártóknak. Ursula von der Leyen hangsúlyozta, hogy az akkumulátorgyártás területén is versenyképessé kell
economx.hu
125 napja
Döntött Brüsszel, hatalmas segítséget ad az autógyártóknak
Az Európai Bizottság hároméves haladékot ad az autógyártóknak a szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítésére, amelyeket eredetileg 2025-re kellett volna elérniük – jelentette be Ursula von der Leyen. A lépés lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy az idei évben elmaradjanak a céloktól, ha a következő két évben kompenzálják a hiányt.
portfolio.hu
126 napja
Kannibalizálják egymást a magyarországi akkumulátorgyárak, ördögi kör fojthatja meg a szektort
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL legalább 5 milliárd dolláros tőzsdei bevezetésre készül Hongkongban, hogy finanszírozza magyarországi üzemének bővítését. A vállalat a gödi és komáromi dél-koreai gyártók mellé érkezve jelentősen növeli jelenlétét az országban, ahol 7,3 milliárd eurós beruházással épít akkumulátorgyárat. Az új üzem stratégiai jelentőségű, mivel a Mercedes-Benz, a BMW és más nagy autógyártók számára biztosít majd energiatárolókat. Ezzel viszont kiszoríthatja a német autógyártók beszállítói közül az SK On-t és a Samsung SDI-t, ami ördögi kört jelent a hazai akkumulátoriparnak.
portfolio.hu
131 napja
Áder János: Most kellene megálljt parancsolni a profitéhségnek
Nyilvánítsák védett övezetté az Északi-sarkvidéket – szorgalmazta az Economxnak nyilatkozó volt köztársasági elnök, miután komoly hatalmi harc kezdett kibontakozni a terület ásványkincseiért.
economx.hu
131 napja
Magyarországon hódít a kínai tőke, összeáll a CATL és a Volkswagen
A két vállalat a lítium akkumulátorok fejlesztése céljából írt alá együttműködési megállapodást. A CATL és a kínai Volkswagen Group stratégiai szándéknyilatkozatot írt alá, hogy erősségeiket
economx.hu
132 napja
Mélyrepülésben a Samsung akkumulátorgyára Gödön
Annyira nincs kereslet az akkumulátorokra, hogy 2024 végén már csak kapacitása 30-40 százalékán működött a gödi Samsung, és a gyárat december végén három hétre teljesen le kellett állítani.
economx.hu
136 napja
A Rákosi-rendszer hibáit ismétli a kormány akkustratégiája, állítja Győrffy Dóra, az MTA doktora
A Rákosi-rendszer a vas és acél országává akarta tenni Magyarországot, amihez pont úgy nem voltak meg az adottságaink, mint ahogy most az akkumulátorgyártáshoz sincsenek, állítja a kutató. Az MTA doktorával az egyfókuszú gazdaságfejlesztés veszélyeiről és az autóipar válságáról is beszélgettünk.
euronews.com
137 napja
Válságban a magyar akkuipar: megindultak az elbocsátások, gyárbezárások is jöhetnek
A dél-koreai SK On magyarországi akkumulátorgyártó üzemeiben egyre növekvő bizonytalanság tapasztalható, mivel az elektromos járművek iránti kereslet megtorpanása és a vállalat nemzetközi pénzügyi problémái komoly hatással vannak a működésre. Bár a magyar Külgazdasági és Külügyminisztérium szerint az SK On és testvérvállalata, az SK BM nem épített le annyi dolgozót, hogy az állami támogatások visszafizetését kellene kezdeményezni, a cég komáromi gyárából az elmúlt időszakban többeket elküldtek a sajtóbeszámolók szerint. A probléma nem csak a koreai gyártót érinti, az egész ágazat válságba került.
portfolio.hu
138 napja
Problémák vannak a komáromi akkumulátorgyárral, felmerült a bezárás lehetősége
A koreai SK akkumulátorgyártó komáromi üzemében jelentős változások zajlanak, amelyek komoly aggodalmakat keltenek a dolgozók körében. A Telex által megszerzett információk szerint a vállalat drasztikus lépéseket tesz a létszámcsökkentés érdekében, ami érinti mind a külsős, mind a saját alkalmazottakat. A források szerint már a gyárbezárás lehetősége is felmerült, illetve a termelés áthelyezése az iváncsai üzembe.
portfolio.hu
138 napja
Olyan uniós szigorítást sürgetnek, ami kivéreztetné a magyar gazdasági modellt
Európa akkumulátorgyártása egyre nagyobb mértékben függ a kínai beszállítóktól, miközben a kontinens nem biztosította a szükséges technológiai feltételeket és a kutatás-fejlesztést sem futtatta fel. Ha az uniós szabályozás nem szigorodik, fennáll a veszélye, hogy Európa csupán összeszerelő központtá válik, míg a stratégiai innováció továbbra is Kínában és Dél-Koreában marad – írja a Financial Times .
portfolio.hu
139 napja
Szép lassan kirúgja dolgozóit egy hazai akkugyár
A kormányzat „sikerágazata” nagyon nem prosperál.
piacesprofit.hu
142 napja
51 százalékos zuhanás a hazai akkugyártásban – az elemző szerint súlyos probléma van
Az ipari termelés volumene 2024 decemberében 5,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Van azonban néhány alágazat, a mely kifejezetten rosszul teljesített. Regős Gábor, a Gránit Alapkezelő vezető elemzője vette végig az egyes ipari szektorok teljesítményét.
infostart.hu
143 napja
Nem dőlt el, hogy jó lóra tettek-e Orbán Viktorék, pedig erre raktak fel mindent
Több mint 50 százalékkal esett vissza decemberben az akkumulátorgyártás volumene Magyarországon az egy évvel korábbihoz képest. A kormány ettől remélte a 2022-ben meredek lejtőre került
economx.hu
143 napja
További ázsiai befektetések jönnek, de a Trump-adminisztrációtól is új beruházásokat vár a Nemzeti Befektetési Ügynökség
Idén is marad a keleti nyitás stratégiája, de már nincsen tervben újabb akkumulátorgyártó bevonzása, viszont az amerikai gyógyszergyártókra, üzleti szolgáltató központokra, innovatív befektetésekre számít a HIPA - mondta el a Portfolio-nak Joó István, a szervezet vezérigazgatója, befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztos. A vezérigazgatót a jövőbeni tervekről, a beruházások diverzifikálására tett lépésekről, valamint a hazai vállalatok erősítésének fontosságáról kérdeztük.
portfolio.hu
144 napja
Pálfordulás: a Ford-vezér már vívmánynak tartja Donald Trump vámjait
A Ford vezérigazgatója, Jim Farley kedden még káoszt jósolt Trump vámkivetéseiből, szerdán már vívmánynak nevezte azokat, miután a törvényhozókkal folytatott megbeszélések után enyhítette
economx.hu
144 napja
Gyászos éven van túl az ipar
Tavaly az ipari termelés volumene 4 százalékkal alulmúlta az előző évit, ezzel második egymást követő évben zsugorodott a teljesítmény. A ma megjelent részletes adatokból kitűnik, hogy az exportorientált szektornak alig volt olyan ágazata, amelyik érdemben bővülni tudott volna, és a megrendelések alakulása rövid távon nem ad okot a bizakodásra.
portfolio.hu
144 napja
Hongkongban megy tőzsdére a CATL, a magyarországi gyárépítést is ebből a pénzből finanszírozná
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL várhatóan legalább 5 milliárd dollárt fog bevonni a hongkongi tőzsdére lépéssel. A vállalat kedden nyújtotta be a tőzsdei bevezetés iránti kérelmét, és a befolyó összeg egy részét magyarországi gyárának építésére kívánja fordítani. A lépés a hongkongi tőzsde elmúlt négy évének legnagyobb kibocsátása lehet.
portfolio.hu
145 napja
Útvesztőbe került az európai elektromos autópiac - Van-e belőle kiút?
Alapvető kihívások sokaságával szembesült az elmúlt években az európai belsőégésű- és elektromos járműipar, amelyekre úgy tűnik, hogy egyelőre nem, vagy csak részben vannak meg a válaszok; és mindez a termelés visszafogásában és áthelyezésében, illetve elbocsátásokban is jelentkezik a mindennapi híráramlásban. Érdemes ezekből egy kicsit kitekinteni, és megvizsgálni, hogy mennyire jelentős az autóipar súlya Európában, milyen tendenciák mutatkoznak az elektromos autószektorban, és melyek azok a főbb kihívások, amelyekre sürgősen meg kellene találni a megfelelő válaszokat. Ha nem sikerül összehangolni az "európai értékeket" a globális piac tempójával egy átfogó stratégia keretében, akkor a kontinens könnyen a saját, szigorú szabályozási szándékai és a dinamikusabb, kevésbé kötött - sokszor masszív állami támogatással operáló - versenytársak közé szorulhat.
portfolio.hu
152 napja
Még maradt kis idő a támogatott autóvásárlásra
Maradt a pályázati kasszában mintegy 8 milliárd forint, amelyből támogatást igényelhetnek a vállalatok elektromos járművek beszerzéséhez. De nem árt sietni, mert a pénz is fogy és az idő
economx.hu
152 napja
A Scania a saját dolgozóival próbálja megmenteni Európa bajba jutott akkumulátorgyártó reménységét
A Scania tehergépkocsi-gyártó vállalat aktív szerepet vállalt a Northvolt észak-svédországi akkumulátorgyárának működtetésében. A lépés célja a minőség és a termelés növelése a pénzügyi nehézségekkel küzdő akkumulátorgyártónál - számolt be a Reuters .
portfolio.hu
157 napja