Az elektromos átállás már nem csak opció, komoly nyomás alá kerültek a cégek: hogyan lehet egyszerre zöldnek és költséghatékonynak lenni?
Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a hazai vállalatok egyre nagyobb nyitottsággal fordulnak az elektromos mobilitás felé, bár Magyarország még az elektrifikáció
economx.hu
13 napja
Nem érzelmi kérdés többé: kiderült, hogy mikor jobb az elektromos
Az elektromos hajtás nemcsak a személyautókat, hanem a haszongépjárműveket is forradalmasítja – de mikor térül meg a váltás? A Ford Magyarország szerint a jövő egyértelműen az elektrifikációé
economx.hu
27 napja
Láthatatlan válság fenyeget: már az alapoknál elbukhat a zöld átállás
Hiába pörögnek a villamosenergia-beruházások világszerte, egy kevéssé ismert iparági szűk keresztmetszet, a transzformátorhiány lassítja az átállást: Európában és Észak-Amerikában akár öt évet is várni kell a kulcsfontosságú berendezésekre.
portfolio.hu
38 napja
Totális újratervezés: válság vagy új korszak? Az autóiparról őszintén
Az autóiparban jelenleg egyetlen dolog biztos: a bizonytalanság. A szabályozások gyakran változnak, a Trump által belengetett vámháború újabb kihívásokat vetít előre, és miközben az elektrifikáció
economx.hu
60 napja
A nagy elektrifikáció közepén a kínai GWM teljesen új V8-as biturbót fejlesztett
A Tank szabadidőautó-márka fogja elsőként használni a 4,0 literes V8-as biturbót.
magyarnemzet.hu
62 napja
A magyar szörnyeteggyár több mint 110 millió eurót transzformált össze
Miközben a magyar ipar összességében nem dübörög, bőven akad olyan hazai cég, amely sikeresen ki tudja használni nemcsak a magyarországi, de a nemzetközi piacokat is. Ennek eredményeként
economx.hu
77 napja
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
totalcar.hu
104 napja
Atomkoalíció: a világ legnagyobb techcégei a nukleáris energiára szavaznak
A világ legnagyobb technológiai vállalatai és energiaigényes ipari szereplői együttes nyilatkozatban álltak ki a nukleáris energia mellett, annak kulcsszerepét hangsúlyozva az elektrifikáció és az adatközpontok növekvő energiaigényének kielégítésében. Ugyanakkor a konkrét nukleáris projektek, különösen a kis moduláris reaktorok (SMR-ek) terén továbbra is jelentős bizonytalanságok vannak - derül ki a Financial Times írásából.
portfolio.hu
116 napja
Magyarországon hódít a kínai tőke, összeáll a CATL és a Volkswagen
A két vállalat a lítium akkumulátorok fejlesztése céljából írt alá együttműködési megállapodást. A CATL és a kínai Volkswagen Group stratégiai szándéknyilatkozatot írt alá, hogy erősségeiket
economx.hu
131 napja
Villanyszámla-sokk Európában: az uniós adók is vastagon benne vannak az árban
A magas villamosenergia-árak továbbra is aláássák az európai energiaintenzív iparágak versenyképességét - erősíti meg a Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) új jelentése. E szerint, bár a különbség csökkent, 2024-ben az EU-ban a nagykereskedelmi villamosenergia-árak átlagosan még mindig több mint kétszer akkorák voltak, mint az Egyesült Államokban. Bár az árkülönbség ebben az évben is fennmaradhat, 2026-ban várhatóan mérséklődik, miközben az EU-ban az energiafelhasználásra kivetett magasabb adók és egyéb díjak tovább rontják a versenyképességet.
portfolio.hu
136 napja
Új világrend épül Magyarországon, amelyet két fő területen tudunk támogatni, ha hagyják
Egy új világrendet takar" az, amit Magyarországon is látunk, miszerint a globális ellátási láncok újragondolása miatt "beindult egy nagyon energiaintenzív iparosodás, legfőképp az akkumulátorgyáraknak köszönhetően" – vázolta a globális megatrendeket körbejáró exkluzív Portfolio-interjúban Hajós Balázs. A Schneider Electric értékesítési igazgatója úgy látja, hogy a nagy külföldi működőtőke befektetésekkel járó folyamat "mindenképpen lehetőséget jelent Magyarországnak", de az egyedi, hogy ezen beruházások túlnyomó része Kínából érkezik, és "ezek a kínai gyárak a várakozásokkal ellentétben egyelőre szinte mindent Kínából hoznak", így "egyelőre nem látszik", hogy ezekbe hogyan tud bekapcsolódni akár egy globális gyártócég, akár egy magyar kkv. Ezzel együtt Hajós Balázs azt látja, hogy az elektrifikáció és a digitalizáció, amelyek elvezetnek a fenntarthatósághoz, rengeteg üzleti lehetőséget is kínálnak a Schneider Electric számára olyan megatrendekben, mint például a városi elektromos autótöltési hálózat fejlesztése, a városiasodással járó elektrifikációs és hálózatfejlesztési igény, továbbá a zöldenergia termelésének és tárolásának okos menedzsmentje. Arra a Magyarországon várható trendre is felhívta a figyelmet, hogy a mesterséges intelligencia aktív felhasználásával párhuzamosan az adatközpontok közel fele a végpontokon fog elhelyezkedni, így ez az energiafelhasználási folyamatokban jelentős változásokat fog okozni.
portfolio.hu
146 napja
Kilőtt ma a magyar áramfogyasztás, új történelmi rekord született!
Új történelmi csúcsot ért el Magyarország áramfogyasztása szerdán, elsősorban a hideg idő hatására megnövekedett fűtési igény miatt. A mostani fűtési szezonban már másodszor dőlt meg a rendszerterhelési rekord.
portfolio.hu
171 napja
A klímasemlegesség kulcsa az elektrifikáció, de nem mindegy hogyan csináljuk
Magyarország deklarálta, hogy harminc százalék körüli megújulóenergia-részesedést ér el a bruttó végső energiafogyasztásban 2030-ra.
213 napja
Nagy változások jönnek az árampiacon – Mi van Magyarország céljaival?
Magyarország a villamosenergia-szektorral kapcsolatos több kiemelt fontosságú törekvés tekintetében magasabb célszámmal rendelkezik, mint nem egy, az energiaátállás élharcosának tartott EU-tag, azonban jellemzően ezzel együtt is a Nemzeti Energia- és Klímatervekben rögzített célok alapján összeállított uniós ranglisták második felében található. Adódik a kérdés: hogyan lehetséges ez?
portfolio.hu
216 napja
Sosem fogyott még annyi áram Magyarországon, mint múlt pénteken
Az új rendszerterhelési csúcs az elmúlt években a megszokottnál hidegebb időben megnövekedett fűtési igény és az elektrifikációs trend következménye. A rekord idején az áramigény legnagyobb részét import fedezte, a naperőművek a borús időben alig termeltek, viszont a szélerőművek jól teljesítettek.
portfolio.hu
222 napja
Nagy lemaradásban van Európa ebben a fontos energetikai mutatóban
Az elmúlt években elsősorban a közlekedési és fűtési szektorban a villanyautók, illetve hőszivattyúk terjedésének köszönhetően érzékelhetően elindultak az elektrifikációs folyamatok, vagyis a villamos energia szerepének növekedése az Európai Unióban is, de miközben az áramtermelés világszerte az EU-ban az egyik legtisztább, számos más régióban magasabb az elektrifikációs ráta. A közeljövőben azonban több, az elektrifikáció szempontjából jelentős lépés is várható az EU-ban - hangzott el a REKK elektrifikációs trendekről és ezek elosztóhálózati hatásairól szóló régiós energiapolitikai fórumán Szabó László, a REKK igazgatójának előadásában.
portfolio.hu
225 napja
Óriási potenciál rejlik a hőtermelés elektrifikációjában, de mégis nagyon elvéti a célt az Európai Unió
Óriási potenciál rejlik a hőtermelés elektrifikációjában, ami alapjaiban fogja megváltoztatni a villamos energia felhasználását, ezzel együtt a hőszivattyúk telepítése jócskán elmarad az Európai Unióban a 2030-ra megcélzott darabszámtól - mutatott rá Jan Rosenow, a Regulatory Assistance Project ( RAP ) európai programigazgatója a REKK elektrifikációs trendekről és ezek elosztóhálózati hatásairól szóló minapi régiós energiapolitikai fórumán. A fűtési ágazat villamosításának hajtóerőit ismertető előadása szerint a fűtés bizonyos szempontból elefánt a porcelánboltban - angolosan: a szobában -, amikor az energia- és klímapolitikai célok megvalósításáról van szó.
portfolio.hu
225 napja
Sürgősen lépni kell, különben nem lesz versenyképes az Unió
Az európai gazdaság versenyképességének megerősítéséhez elengedhetetlen elektrifikáció feltétele a villamosenergia-hálózat jelentős bővítése és fejlesztése. Ha az EU nem kétszerezi meg viszonylag rövid időn belül az elosztó hálózat korszerűsítésére fordított beruházásokat, az jelentősen visszafoghatja megújuló energiaforrások, a hőszivattyúk és az elektromos autók itteni terjedését, jó hír azonban, hogy a kapcsolódó fajlagos beruházási költségek mérsékelhetőek.
portfolio.hu
228 napja
Tisztább levegőt is hoznak a jövő szállítói
A következő néhány évben egyre több e-furgon fog megjelenni a városi áruszállítás terén a hazai nagyvárosokban.
235 napja
Megemelte vállalásait Magyarország a végleges Nemzeti Energia- és Klímatervben
Leadta október 16-án a magyar kormány az Európai Bizottságnak a végleges Nemzeti Energia- és Klímatervet, amely értelmében Magyarország 2030-ra nem 40%-kal, hanem 50%-kal vállalja csökkenteni az üvegházhatású gázok bruttó kibocsátását az 1990-es bázishoz képest – derült ki a brüsszeli testület oldalára feltöltött anyagból .
portfolio.hu
262 napja
Hanyatlik tovább a magyarországi gázfogyasztás, enyhén nő az áramfogyasztás
Az idei első 9 hónapban 5,2%-kal 5,5 milliárd köbméterre esett a teljes magyarországi földgázfogyasztás, míg a villamosenergia fogyasztás 1,7%-kal 30,5 TWh-ra emelkedett – hívta fel a figyelmet az elektrifikációs trendre szerda reggeli közleményében az Energiaügyi Minisztérium. Ezekről a tendenciákról részletesen szó lesz a Portfolio holnapi Energy Investment Forum konferenciáján, amelyre még néhány óráig lehet itt regisztrálni .
portfolio.hu
270 napja
Új 2030-as célt tűzött ki a Volvo
Az előző túl ambíciózus volt.
totalcar.hu
303 napja
A Ford ismét újratervez, kukázza a három üléssoros villanyautóját
És eltolja egy új modelljének megjelenését.
totalcar.hu
317 napja
Az Audi is felhagy a kizárólagos elektrifikáció tervével
Valószínűleg nem ők az utolsók.
totalcar.hu
336 napja
Menü