2 millió euró értékben valósított meg elektromos autótöltő-fejlesztést a Mol és a Siemens
2 millió euró értékben telepített a Mol Magyarországon 14, akár 300 kW teljesítményig bővíthető elektromos gyorstöltőt az üzemanyagtöltő állomásain. A Siemens berendezések teljesítménye több lépcsőben is skálázható a töltési igények növekedésével, ráadásul okosmegoldásokkal napelemnek, energiatárolók és nagyfogyasztók is bevonhatók az energiamenedzsmentbe. Ha a töltési időre nem kényelmetlenségként, hanem lehetőségként tekintünk, akkor viszont óriási potenciál rejlik a kúthálózat fejlesztésében, hamarosan komplex szolgáltatóközpontokká válhatnak a benzinkutak. A Portfolio Czikora Tamást, a Mol csoportszintű mobilitás vezetőjét és Négyesi Szilárdot a Siemens Zrt. közép-kelet-európai technikai sales support vezetőjét kérdezte a töltőtelepítésekről, technológiai kihívásokról és a töltésre épülő szolgáltatásokról.
portfolio.hu
9 napja
Az elektromos átállás már nem csak opció, komoly nyomás alá kerültek a cégek: hogyan lehet egyszerre zöldnek és költséghatékonynak lenni?
Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a hazai vállalatok egyre nagyobb nyitottsággal fordulnak az elektromos mobilitás felé, bár Magyarország még az elektrifikáció
economx.hu
13 napja
Súlyos problémára derült fény, ami miatt korlátoznák az új autók méretét az EU-ban
A magas motorháztetős terepjárók és pick-upok növekvő veszélyt jelentenek a közbiztonságra, különösen a gyerekek biztonságára nézve. Mivel ennek a társadalom számára nincs előnye, és az egyéb, a környezetet és a közterületeket érintő káros hatásokról is egyre több bizonyíték áll rendelkezésre, itt az ideje, hogy a törvényhozók cselekedjenek - állítja egy kezdeményezés, lényegében felszólítva az Európai Bizottságot, hogy korlátozza az EU-ban forgalomba kerülő új autók méreteit.
portfolio.hu
17 napja
Nagy változás a budapesti carsharing-piacon: új árazást vezetett be a wigo
Izgalmas fordulatot vehet a budapesti carsharing-piac azzal, hogy a wigo áprilistól átalakította árazását. A változás lényege, hogy az 1 óránál rövidebb utak esetén kizárólag a megtett kilométerek alapján kell mostantól fizetni. A Portfolio Sáreczky Richárdot, a wigo operatív igazgatóját kérdezte az okokról és a változás várható hatásairól.
portfolio.hu
46 napja
Költségmegtakarítás és fenntarthatóság: forintosítható előnyöket hoz az ESG-szemlélet a flottaüzemeltetésben
Az ESG szempontok szerinti jelentéstétel egyre több vállalatot érint - közvetlenül a szabályozások miatt, vagy közvetetten a beszállítói láncon keresztül -, ami első ránézésre újabb adminisztratív tehernek tűnhet. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy ez a folyamat nemcsak a jogszabályi megfelelést szolgálja, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezhet, például a cégautók területén, vagy a gépjárműflottákat üzemeltető vállalatok számára. Ezt a témát jártuk körül Lengyel Gáborral és Pataki Gáborral, a telematika-alapú ESG-menedzsment megoldásokat fejlesztő Skyguard operatív igazgatójával és üzletfejlesztési szakértőjével.
portfolio.hu
54 napja
Így támogatja a magyar adórendszer a villanyautókra való átállást
Az elmúlt években nőtt a belsőégésű motorral felszerelt nagy és nehéz városi terepjárók száma az európai utakon, ami környezet-, klíma- és egészségvédelmi szempontból is nyugtalanító tendencia. Ennek egyik fő oka az, hogy az Európai Unió számos országa csak szerény adózási ösztönzőket alkalmaz az elektromos autók terjedésének támogatására, ezzel az SUV-k felé terelve a vásárlókat - derül ki egy új elemzésből. A megoldást tagállami szinten az adórendszerek átalakítása jelenthetné, uniós szinten pedig az elektromos járművekre vonatkozó kötelező érvényű célokat lenne szükséges meghatározni a nagyvállalatok számára.
portfolio.hu
58 napja
Meggyőződtünk róla: a kínai autópiac már rég nem az európai gyártókról szól
Április végén zajlott Ázsia egyik legnagyobb autóipari kiállítása, a kínai Shanghai Auto Show, amelyen a Portfolio is részt vett. Sokan, sokféleképpen interpretálhatják az eseményt, de aligha akad olyan hurráoptimista európai szereplő, aki ne venné észre: a kínai piac már rég nem az európai autókról szól, és ha ilyen ütemben fejlődnek a hazai gyártók, néhány év múlva már-már csak a luxusszegmensben találni majd európai márkát, de lehet ott sem sokáig. A kérdés talán már nem is az, hogy Kínában van-e keresnivalója az európai és japán gyártóknak, hanem az, hogy miként tudják megőrizni saját és hagyományos piacaikon a pozícióikat. A kínai konkurenciát látva: nehezen. Exkluzív beszámoló a Shanghai Autó Show-ról.
portfolio.hu
59 napja
Hiába merült ki a keret, még nem késő céges e-autóra pályázni - Mutatjuk a részleteket!
Bár a nagy érdeklődésnek köszönhetően kimerült a 30 milliárd forintos keret a vállalati e-autó pályázaton, de a támogatási program még nem zárult le. Az Energiaügyi Minisztérium közlése alapján továbbra is van esély forráshoz jutni a visszautasított vagy visszavont kérelmek miatt.
portfolio.hu
81 napja
Már nem Kecskeméten készül az új Mercedes CLA
Magyarországon is bemutatkozott a legújabb Mercedes CLA, amely korábban az eladások alapján a márka egyik legnépszerűbb modellje volt. Az előző generációból több mint 3000 darab talált gazdára a magyar piacon, és a gyártó hasonló sikereket vár az új autótól is. Elsőként csak tisztán elektromos változatban érkezik, és közel 800 km-es hatótávot ígér, de a belsőégésű motort sem kell elengednie a vásárlóknak: mild hibrid rendszerrel is elérhető lesz az autó, dízelmotorral viszont már nem. Az autó hazai ára még nem ismert, de a legalacsonyabb összteljesítményű hibrid verzióban még akár népautóvá is válhat a szegmensben.
portfolio.hu
82 napja
Tesla: a magyar vásárlókat nem érdekli a nemzetközi bojkott
A Tesla hazai eladásai ugyan valamelyest csökkentek az első negyedévben, de ez sokkal inkább annak köszönhető, hogy a Model Y frissített verziója csak március végén került a Váci úti szalonba. Tavaly is az Y lett a magyarok kedvenc elektromos autója, és összességében pozitívak a várakozásaik idénre is: meg kívánják őrizni és erősíteni a piaci részesedésüket az országban. Bár a világ számos pontján bojkottálják a márkát Elon Musk politikai aktivitása miatt, Magyarországon ennek nem érződik a hatása, a hivatalos importőr nem tapasztal változást a márka alapvetően pozitív megítélésében. Az MHC Mobility és a Tesla által közösen szervezett sajtóeseményen egy pár perc erejéig a ráncfelvarráson átesett Model Y-t, az ország legnépszerűbb elektromos autóját is kipróbálhattuk.
portfolio.hu
85 napja
Azonos külső, két teljesen különböző karakter: teszten a legújabb kínai SUV
Magyarországon is bemutatkozott a JAECOO 7, amit az Omodához hasonlóan a Kína legnagyobb autóexportőre, a Chery gyárt. A JAECOO-t két teljesen különböző kivitelben, közúti és off-road keretek között teszteltük. Az Omoda 5-nél egy kategóriával nagyobb, a C SUV szegmensbe tartozó autó Plug-in Hybrid verzióban a valódi városi közönséget szólíthatja meg, a 4x4-es tisztán benzines erőforrással pedig inkább az outdoor tevékenységek irányt nyitott vásárlók között lehet népszerű. Csalódást egyik verzió sem okozott, azonban tudása és ár-érték aránya miatt inkább a PHEV modell lehet igazán versenyképes a magyar piacon.
portfolio.hu
96 napja
Akkumulátorgyártás és védelmi ipar Magyarországon: Beruházások, kihívások és a piac jövője
Magyarország az akkumulátorgyártás egyik európai központjává válik, miközben a globális piac kihívásokkal néz szembe. A CATL és a SEMCORP vezetői a panelbeszélgetés során a beruházásaik állapotáról, a munkaerőpiaci kihívásokról, a piaci trendekről és a beszállítói kapcsolatok buktatóiról is beszéltek. Milyen szerepet játszik hazánk az elektromobilitás jövőjében? Hogyan látják a magyar beszállítók esélyeit a kínai vállalatok piacán? És mi kell ahhoz, hogy a magyar akkumulátorgyártás versenyképes maradjon? A védelmi ipart ugyanakkor szintén kitörési pontként tartják számon járműipari berkekben, és az ezekben rejlő lehetőségekről is szó esett a Portfolio Járműipar 2025 konferencián.
portfolio.hu
101 napja
Az automatizáció sokkal több munkahelyet teremt, mint amennyit elvesz
Az automatizáció és a robotizáció egyre inkább átalakítja az autóipari munkaköröket, és jelentősen tudja enyhíteni a krónikus munkaerőhiányt. De hogyan lehet egyensúlyt teremteni a recesszióból fakadó kihívások és az automatizációs trendek között, és hogyan készíthetik fel a vállalatok a meglévő munkavállalókat a technológiai kihívásokra, és a velük szemben állított új elvárásokra? A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia HR szekciójában a szakértők ezekre a kérdésekere keresték a válaszokat.
portfolio.hu
101 napja
Tudatos tervezéssel jelentősen csökkenthetők a vállalati energiaköltségek
A rohamosan terjedő megújulókapacitások a villamosenergia-árak helyenként szédítő ingadozását vonják maguk után, azonban a megfelelő műszaki és jogi konstrukciók kihasználásával a fogyasztók saját előnyükre fordíthatják a körülményeket. A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia előadói erről is beszéltek a rendezvény fenntarthatóságra fókuszáló szekciójában.
portfolio.hu
101 napja
Csak úgy lehet fenntartani a jelenlegi európai gazdasági ökoszisztémát, ha az európai vásárlók európai autót vesznek
Bár a hazai autó- és motorgyártók szerint 2024 eseménydús év volt, a termelés stabilitása javult, és a versenyképesség fenntartása továbbra is kulcskérdés. Miközben az európai piac stagnál, a magyar üzemek folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek alkalmazkodni a globális trendekhez. Az elektrifikáció, a digitalizáció és a munkaerőpiaci kihívások jelentős változásokat hoznak, miközben a kínai verseny fokozódik. Milyen stratégiákkal próbálják megőrizni helyüket a magyar gyártók és beszállítók az egyre élesedő piaci versenyben? A hazai autóipar legfontosabb szereplői panelbeszélgetésekben vitatták meg a legégetőbb kihívásokat a Portfolio-MAGE Jűrműipar 2025 konferencián.
portfolio.hu
101 napja
Versenyképesség, digitalizáció, hatékonyság, mesterséges intelligencia: a jövő járműiparának kulcsszavai
Elkezdődött a Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia Győrben. Az idén jubiláló, immár 10 éve megrendezett eseményen a hazai járműipar legfontosabb szereplői gyűlnek össze, akik megvitatják az iparág előtt álló jelentős kihívásokat. Kilián Csaba , a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) ügyvezető főtitkára nyitóbeszédében kiemelte, hogy Magyarország különösen érintett a járműipari változásokban, lévén az országban 150 ezer embert foglalkoztat közvetlenül az iparág, és a hazai innovációs tevékenység jó része is az automotive szektorhoz kapcsolódik. Michael Breme , az Audi Hungária igazgatóságának elnöke, a globális versenyképesség megőrzésének szükségességét, és az alkalmazkodóképességet emelte ki a jövő legfontosabb feladatai közül. Tóth András István , az E.ON Hungária Csoport megoldásértékesítési igazgatója az energetikai szempontból legfontosabb rugalmas fogyasztást, és az energiatárolók telepítésének előnyeire hívta fel a figyelmet.
portfolio.hu
102 napja
Jobb későn, mint soha: Magyarországra is megérkezett az új Mitsubishi Outlander PHEV
Megérkezett Európába is a Mitsubishi Outlander PHEV, amely az amerikai és japán piacon már évek óta kapható. A gyártó jelentősen átdolgozta az autót, hogy az európai vásárlók igényeinek is megfeleljen, nagyobb lett az autó összteljesítménye és az akkukapacitása, ezzel együtt a hatótávaja is több mint 800 km-re nőtt. A japán fejlesztésű modellel erős versenytársat kapnak az egyik legnépszerűbb szegmens, a D SUV szereplői, és minden lehetősége megvan a gyártónak, hogy az új Outlanderrel olyan közönséget tudjon megszólítani, akit egy jó ideje már nem. A japán technológia, az első látásra prémiummodellekére hajazó belső kidolgozottság, a gördülékenyen működő interface és a komoly rally- és off-road múltból fakadó vezetési élmény – alacsony fogyasztással párosulva – már-már tökéletes családi SUV-vá teszik, de azért nem mind arany, ami fénylik. Portugáliában vezettük az autót szőlősorok közötti dűlőutakon, városi dugóban, autópályán, de egy napok óta tartó eső után megáradt patak sem állhatta az utunkat. Autóteszt következik Lisszabonból.
portfolio.hu
102 napja
A legtoyotább Toyota - Teszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
totalcar.hu
104 napja
A hadiipar lehet a kitörési pont a hazai KKV-k számára?
Az orosz-ukrán háború lezárása körüli ellentmondások, Donald Trump színrelépése és a NATO-ban várható GDP arányos hadikiadások kötelező növelése egyaránt arra ösztökélik az európai országokat, hogy soha nem látott összegeket fordítsanak a védelmi képességeik megerősítésére. Még olyan országok is felülvizsgálják korábbi haderőt érintő döntéseiket, mint Németország, amely a tervek szerint 500 milliárd eurónyi államkötvényt bocsátana ki, amelyből a haderőfejlesztést finanszírozná. De mit jelenthet ez a magyar ipar számára, hogyan profitálhatnak belőle akár a hazai KKV-k? A hadiipar léphet a gyengélkedő autóipar helyébe? Többek között erről is szó lesz március 26-27-én a Portfolio – MAGE Járműipar 2025 konferencia hadiipari szekciójában.
portfolio.hu
117 napja
Céget vezet? Töltsön el 15 percet kettesben az ország legfontosabb autóipari szereplőivel!
Egyre másra kedvezőtlen híreket hallani az európai autóiparról, csökkenő eladásokról, a globális pozíciók gyengüléséről és akár eddig elképzelhetetlen gyárbezárásokról szólnak a hírek. Az egyik legfontosabb kérdés, hogy az autóipari vérkeringésbe mélyen beágyazott hazai szereplők nyertesen tudnak-e kikerülni a kedvezőtlen folyamatokból. A partnerkapcsolatok erősítésének vagy új üzleti lehetőségek felderítésének érdekében a Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián előadóinkkal együttműködve idén első alkalommal egyedülálló lehetőséget biztosítunk résztvevőinknek a célzott üzleti kapcsolatépítésre, networkingre! Az érvényes konferencia regisztrációval rendelkezők jelentkezhetnek a konferencia meghatározott előadóihoz egy-egy 15 perces személyes beszélgetésre privát tárgyalóhelyiségben, meghatározott időpontokban. Jelentkezés feltételei a rendezvény honlapján !
portfolio.hu
128 napja
Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra
Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.
portfolio.hu
137 napja
CUPRA modellek és új generációs elektromotorok a győri Audiban
Bár az európai gyártók egyre nagyobb kihívásokkal és egyre erősebb versenytársakkal találják szemben magukat, a világ legnagyobb kapacitású motorgyártója, az Audi Hungária jó évet tudhat maga mögött. Tavaly Győrben legördült a 2 222 222. jármű és a 45 milliomodik motor is a szalagról, utóbbi az elektromobilitás és a gyár termelési portfólióbővítésének szellemében egy 220 kW-os hajtásrendszer volt, amit egy Audi Q6 e-tronba szereltek be. Az újgenerációs MEBeco elektromotor-család is Győrben fog készülni, a berendezések telepítése és a dolgozók oktatása is folyamatos. A Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-án és 27-én a résztvevők találkozhatnak a vállalat vezetőivel, és az Audi Hungária gyárában tehetnek látogatást, ahol termelés közben is megismerhetik az üzemet.
portfolio.hu
149 napja
Menü