A hadiipar lehet a kitörési pont a hazai KKV-k számára?

A hadiipar lehet a kitörési pont a hazai KKV-k számára?

Az orosz-ukrán háború lezárása körüli ellentmondások, Donald Trump színrelépése és a NATO-ban várható GDP arányos hadikiadások kötelező növelése egyaránt arra ösztökélik az európai országokat, hogy soha nem látott összegeket fordítsanak a védelmi képességeik megerősítésére. Még olyan országok is felülvizsgálják korábbi haderőt érintő döntéseiket, mint Németország, amely a tervek szerint 500 milliárd eurónyi államkötvényt bocsátana ki, amelyből a haderőfejlesztést finanszírozná. De mit jelenthet ez a magyar ipar számára, hogyan profitálhatnak belőle akár a hazai KKV-k? A hadiipar léphet a gyengélkedő autóipar helyébe? Többek között erről is szó lesz március 26-27-én a Portfolio – MAGE Járműipar 2025 konferencia hadiipari szekciójában.

#gazdaság #orosz-ukrán konfliktus #orosz-ukrán válság #orosz-ukrán háború #németország #európai unió #magyar honvédség #autóipar #haderő #hadiipar #üzletfejlesztés #konferencia #járműipar #cégautó #mage

portfolio.hu logoportfolio.hu

117 napja

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.

#gazdaság #kína #elektromos autó #autóipar #kínai autó #konferencia #járműgyártás #járműipar #cégautó #chery #mage

portfolio.hu logoportfolio.hu

137 napja

CUPRA modellek és új generációs elektromotorok a győri Audiban

CUPRA modellek és új generációs elektromotorok a győri Audiban

Bár az európai gyártók egyre nagyobb kihívásokkal és egyre erősebb versenytársakkal találják szemben magukat, a világ legnagyobb kapacitású motorgyártója, az Audi Hungária jó évet tudhat maga mögött. Tavaly Győrben legördült a 2 222 222. jármű és a 45 milliomodik motor is  a szalagról, utóbbi az elektromobilitás és a gyár termelési portfólióbővítésének szellemében egy 220 kW-os hajtásrendszer volt, amit egy Audi Q6 e-tronba szereltek be. Az újgenerációs MEBeco elektromotor-család is Győrben fog készülni, a berendezések telepítése és a dolgozók oktatása is folyamatos. A Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-án és 27-én a résztvevők találkozhatnak a vállalat vezetőivel, és az Audi Hungária gyárában tehetnek látogatást, ahol termelés közben is megismerhetik az üzemet.

#gazdaság #audi #győr #elektromos autó #autóipar #elektromobilitás #versenyképesség #konferencia #járműgyártás #cégautó #mage

portfolio.hu logoportfolio.hu

149 napja

Van egy különleges szokása a magyar autósoknak

Van egy különleges szokása a magyar autósoknak

Villanyautó készül Esztergomban, jók az indiai vendégmunkások, gazdagabb vásárlók irányába megyünk, kell egy magyar árszint – mondja a Suzuki hazai főnöke.

#interjú #esztergom #fizetés #suzuki #magyar suzuki zrt. #vendégmunkás #kedvezmény #magazin #autógyár #mage #krisztián róbert

vezess.hu logovezess.hu

430 napja

Egy szektor, két nap és az autóipar legfontosabb szereplői – Portfolio – MAGE Járműipar 2024

Egy szektor, két nap és az autóipar legfontosabb szereplői – Portfolio – MAGE Járműipar 2024

A Portfolio és a MAGE 2015 óta szervez sikeresen közös rendezvényeket, az idei Járműipar 2024 konferenciára a kecskeméti Sheraton Hotelben kerül sor március 20-21-én. A helyszínválasztás nem véletlen: az elmúlt évek egyik új járműipari központja épp Kecskeméten épült fel, amely jól példázza, hogy milyen gazdasági és társadalmi együttműködés szükséges a szektorban a hazai szerepvállalás erősítésére. A résztvevők elsőkézből szerezhetnek tapasztalatokat a hazai autóipar fejlődéséről, mivel a konferencia második napján több közeli gyáregység is meglátogatható. Egy biztos: lesz miről beszélni, hiszen – bár az elmúlt évek sem voltak eseménytelenek – az autóipart olyan drasztikusan új kihívások érik, mint a kínai márkák előretörése, és az erőltetett ütemű elektrifikáció. De hogyan tudnak megbirkózni ezekkel a szereplők, és milyen stratégiával lehet előnyt kovácsolni a piaci változásokból? Hogyan fordíthatják előnyükre a változásokat a hazai szereplők, lehet-e a kanyarban előzni? A rendezvényen mindez kiderül.

#gazdaság #munkaerőhiány #audi #energia #beruházás #autóipar #e.on #suzuki #gazdaságfejlesztés #üzletfejlesztés #esg #zöld világ #kkv #munkaügy #járműipar #cégautó #bosch #smart city #knorr-bremse #mage

portfolio.hu logoportfolio.hu

488 napja

Nincs több hír ebben a kategóriában.

Menü