Szinte mindenkit érintenek a jövő évi adókedvezmények
Számos fontos változást hozhat a kormány által az Országgyűlés elé terjesztett adócsomag. A tervezett törvénymódosítások megduplázzák a családi adókedvezményt, két évvel meghosszabbítják az új lakásokra vonatkozó 5 százalékos áfa hatályát és a vállalkozások adminisztratív terheit is csökkenthetik. Az EY szakértői összeállították a legfontosabb újításokat.
piacesprofit.hu
247 napja
Megtérülnek a fenntarthatósági beruházások
A vártnál jobban megtérülnek a fenntarthatósági befektetések azoknál a hazai vállalatoknál, ahol komolyan veszik a kijelölt klímacélokat – mutat rá az EY több mint 500, köztük magyar fenntarthatósági vezetők (CSO-k) részvételével készült nemzetközi kutatása. Leginkább a klímavédelembe, a hulladékgazdálkodásba, a munkahelyi esélyegyenlőségbe, valamint az ellátási láncok kockázatkezelésének javításába fektetnek be itthon a cégek a fenntartható működés érdekében.
piacesprofit.hu
253 napja
Hegedüs Éva lett az EY Az év üzletembere díj győztese
Az EY Az év üzletembere programján Hegedüs Éva, a Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója nyerte el a fődíjat. A program másik két győztese Balogh Ádám, a Baki Agrocentrum Kft. vezetője és Szabó Miklós, a Tranzit Csoport alapítója.
hvg.hu
262 napja
Megrohamozták a pénzügyi befektetők Magyarországot
A geopolitikai bizonytalanságok ellenére is aktív maradt a hazai tranzakciós piac - derül ki az EY vállalati összeolvadásokat és felvásárlásokat (M&A) értékelő friss jelentéséből. Az ügyletek száma ugyan csökkent, de becsült értéke nőtt 2023-ban az előző évhez képest Magyarországon. A legvonzóbb befektetési célpont tavaly a technológiai szektor volt, míg idén a feldolgozóipar kapott lendületet az első hat hónapban, majd júniusban megvalósult a magyar gazdaság történelmének eddigi legnagyobb tranzakciója is.
piacesprofit.hu
266 napja
Itt az utolsó esély a kibervédelmi regisztrációra, utána már a bírságok jönnek
A kötelező bejelentkezés hivatalos határideje már június 30-án lejárt, azonban a regisztrációt elmulasztó cégek még szankcionálás nélkül pótolhatják a szükséges dokumentumokat október
economx.hu
269 napja
Páratlan lehetőség vállalkozóknak, közvetlen pénz az uniótól
Várhatóan idén novemberben több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg az Európai Bizottság Innovációs Alapjának (Innovation Fund) következő pályázati köre. Bármely tagállamból, szinte megkötés nélkül jelentkezhetnek készpénztámogatásra a zöld beruházást indító vállalkozások.
piacesprofit.hu
272 napja
Mit tehet az, akinél váratlanul megjelenik a NAV?
A korábbiaknál sokkal kevesebb adóellenőrzést folytat a NAV, célzottan oda mennek a revizorok, ahol látják, hogy valami szokatlan történt. Adószakértőkkel beszéltünk arról, mit tehetnek a cégeknél, hogy ne nagyon legyen dolguk az adóhatósággal, és hogy mi a feladat akkor, ha valami miatt mégis magyarázkodniuk, netán pereskedniük kell.
hvg.hu
292 napja
Világszerte elismert vezetőkkel indít úttörő MI szolgáltatást az EY Magyarország
Mesterséges intelligencia (MI, AI) tanácsadói központot hoz létre EY AI Confidence elnevezéssel az EY Magyarország. A terület élén az MI területének két szakértője áll: Erik Slooten vezető
economx.hu
301 napja
Befagyott a jelzáloghitelezés Európában, csak jövőre jöhet a várva vált fellendülés
Stagnálhat idén az európai bankok összesített jelzáloghitel-állománya a magas kamatlábak miatt, de 2025-től fellendülés várható – írja a Financial Times .
portfolio.hu
301 napja
Átalakítja az üzleti világot a mesterséges intelligencia forradalma
A mesterséges intelligencia gyors fejlődése magával hozta az új szabályozások megjelenését (például az EU AI Act), amelyek egyre nagyobb hatást gyakorolnak a vállalkozások életére. Ansgar
economx.hu
302 napja
Sötétben tapogatóznak a hazai cégek
A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontoknak kell megfelelniük. A legnagyobb kihívást a jogszabályok közötti eligazodás és az erőforráshiány jelenti számukra – derül ki az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 érintett bevonásával készült nemzetközi kutatásából.
piacesprofit.hu
304 napja
Repesztenek az áruházak saját márkás termékei
Világszerte megterheli a háztartások költségvetését a tartós infláció, ami kihat a vásárlási szokásaikra is. Az otthoni kikapcsolódás mellett egyre népszerűbbé válnak az úgynevezett saját márkás termékek – mutat rá az EY friss, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatása.
piacesprofit.hu
333 napja
Optimisták a vezérigazgatók, bevétel és profitnövekedésre számítanak
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban – mutat rá az EY legfrissebb, 21 országban köztük Franciaországban, Németországban, Olaszországban 1200 vezérigazgató és 300 intézményi befektető részvételével készült nemzetközi felmérése. A várható bővülést kihasználva egyre többen gondolkodnak felvásárlásokban.
piacesprofit.hu
363 napja
Lopják már a digitális személyazonosságot is: rettegünk a neten
Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti. Megnehezíti a kereskedők dolgát, hogy a vásárlók az elmúlt
economx.hu
379 napja
Magyarországon is megnőhet a vállalati visszaélések száma
Egyre több hazai cég lép fel tudatosan a szervezeten belüli korrupció ellen. A világgazdaság lassulása azonban olyan pénzügyi nyomást helyez a vezetőkre és munkatársakra is, ami miatt az etikus működés melletti törekvések ellenére is könnyebben követnek el szabálysértést – mutat rá az EY 53 országban, köztük Magyarországon összesen 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült nemzetközi kutatása.
piacesprofit.hu
386 napja
Már látszik a celeb-és influenszer reklámok vége: annyi a hitelességüknek
Változik a vásárlói magatartás: egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni befolyásolási képességüket
economx.hu
387 napja
Csalhatnak és etikai normákat léphetnek át, csak hogy maradjon a profit – ettől félnek egyre több magyar cégnél
Szigorúbban veszik a munkahelyi szabályok és etikai alapelvek betartását, de a válság miatt mégis komolyan félnek sokan attól, hogy valaki trükközni próbál – erre jutott az EY Magyarországon is elvégzett kutatása.
hvg.hu
388 napja
Leáldozott a reklámoknak, influenszerek nélkül már alig lehet eladni valamit
Teljesen átalakult a marketingszakma.
390 napja
EY: a vevőkre már kevésbé hatnak a hagyományos vásárlásösztönző reklámok
A felmérés szerint a megkérdezettek 61 százaléka vett már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, eközben csak a válaszadók 21 százaléka kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
hvg.hu
391 napja
Szimulált kibertámadásokkal tesztelik a pénzügyi szektort
Az Európai Bizottság a DORA rendelettel (Digital Operational Resilience Act) próbálja segíteni az IT-rendszerek védelmét, és a tavalyi évben a világon összesen 8 ezermilliárd dolláros kárt
economx.hu
391 napja
Már nem dőlnek be a vásárlók, a celebek ideje lejárt
Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket – derül ki az EY legfrissebb, 30 országban több mint 23 000 fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
piacesprofit.hu
391 napja