Mennyire hisznek az influenszereknek a magyar fiatalok?
A Z generáció vásárlási döntéseit már nem a hagyományos reklámok, hanem az influenszerek és az árak alakítják. Trunk Tamás generációkutatóval beszélgetünk arról, hogyan formálja a közösségi média a fiatalok identitását, értékrendjét és pénzügyi szokásait.
rtl.hu
101 napja
Azahriah a Puskásban: Nagyon sokan impulzívan vásároltak jegyet Trunk Tomi szerint
Magyarország egyik legnépszerűbb előadója pénteken, szombaton és vasárnap is koncertezik a Puskás Arénában. Bár az elején pillanatok alatt elkapkodták a jegyeket, a hírek most arról szólnak, hogy még vannak szabad helyek Azahriah koncertjeire. Nyerészkedésről lenne szó? Trunk Tomi, a Z generáció kutatója szerint az ok inkább az lehet, hogy nagyon sokan impulzívan vásároltak jegyet. Az elején erős volt a FOMO érzése, azaz a kimaradástól való félelem, és sokan nem gondolták át, hogy tényleg el fognak-e tudni menni a koncertre. A Reggeliben Azahriah és egy neves hazai cipőmárka közös kollekciójáról is szó volt, amit szintén óriási érdeklődés övezett.
rtl.hu
408 napja
Generációkutató: Az iskolai végzettség is befolyásolja, hogy fiút vagy lányt szeretnénk
Régen a paraszti világban a fiúgyerek volt az érték, addig vállaltak gyereket, ami fiú nem született. A nőket gyakran tárgyiasították vagy lealacsonyították. Bereczki Enikő generációkutató a Reggeliben arról beszélt, hogy az iskolai végzettség is befolyásolja, hogy milyen nemű gyermeket szeretnének. A diplomások körben gyakoribb, hogy vegyes családot szeretnének, fiút és lányt is, míg az érettségizettek inkább a fiúkat preferálják. Hogy a „dió törve, asszony verve jó” mondás óta mi változott, és hova jutottunk el, megszűnt-e, hogy a fiúkat felsőbbrendűnek tekintjük, kiderül a videóból.
rtl.hu
465 napja
Menü