Továbbra is kedveltebbek a hagyományos üzletek – mutatjuk miért
Az unióban sem az online áruházak felé billen a mérleg nyelve.
magyarnemzet.hu
140 napja
Bajban a hazai kereskedők, mindent leural a Temu
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti mérései és Q4-re vonatkozó előzetes adatai alapján 15 százalékos árbevétel-növekedés mellett 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el, amelyből 17 százalékot – mintegy 330 milliárdot – már az import kereskedelem generált. Az import 2024-ben egyértelműen a növekedés motorjává is vált, mivel a belföldi online kiskereskedelmi forgalom csupán 10 százalékot tudott emelkedni. Az online rendelések negyede csomagautomatákon keresztül jut el a vásárlókhoz, a Temu pedig 2024 legnagyobb vásárlótáborral és rendelési számmal bíró e-kereskedőjévé vált – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából, melyet a Digitális Kereskedelmi Szövetség közreműködésével készített.
piacesprofit.hu
144 napja
A hazai kereskedők szerint ők is lehetnének olcsóbbak, csak akkor nem lenne miből mentőt küldeni vagy utat építeni – Ez a baj a Temuval
Évek óta napirenden van az Európai Unióban a tengeren túli online kereskedelem szabályozása, de most abban bíznak a uniós, így a magyar e-kereskedők is, hogy idén végre életbe is lép. Szerintük, ha nem lesz gyors intézkedés, az nemcsak számukra lehet végzetes, hanem hosszabb távon a vásárlók is rosszul járnak.
blikk.hu
145 napja
Menü