Érdekes csalási esetekről számoltak be MBH-s ügyfelek, megszólalt a bank
Az MBH Bank több ügyfele állítja, hogy ismeretlenek jelentős összegeket utaltak el a banknál vezetett számlájukról – számolt be a 24.hu múlt pénteken. A lap azt írta, az utóbbi időben a banknál csalás áldozatául esett ügyfelek Facebook-csoportot hoztak létre, amelynek több száz tagja van. A rendőrség szerint a Google, Bing keresőkön fizetett hirdetések jelentek meg, melyek a bankéhoz hasonló adathalász oldalakra vezettek. Megkérdeztük a bankot néhány szokatlannak tűnő körülményről, amely a 24.hu által részletesen bemutatott csalási esetekben fordult elő. A témáról részletesen is szó lesz a Portfolio május 27-ei Financial IT rendezvényén. Regisztráció és részletek itt!
portfolio.hu
43 napja
Már megy az ujjlenyomatozás! A Google új szabályai a profitot az adatvédelem elé helyezik?
A BBC arról számolt be, hogy adatvédelmi aktivisták „a felhasználók magánélete nyilvánvaló semmibevételének” nevezték a Google új, az emberek online követésére vonatkozó szabályait. A vasárnap életbe lépett változtatások engedélyezik az úgynevezett „ujjlenyomatozást”. Ez a módszer lehetővé teszi az online hirdetők számára, hogy több adatot gyűjtsenek a felhasználókról, beleértve az IP-címüket és az eszközeikre vonatkozó információkat.
blikk.hu
140 napja
Utálja a YouTube-reklámokat? Na, azt, ami most készül, egyenesen gyűlöli majd
A YouTube-on a hirdetések meglehetősen bosszantóak, ami a platformon való videónézés régi és jól ismert mellékhatása. Sok felhasználó már szinte megszokta, hogy legalább egy helyen megjelenik a reklám a videóklip előtt, közben és után. Sok YouTube-felhasználó számára a megoldás a kihagyás gombra kattintás, amely rendszerint visszaszámlálással jelzi, mikor válik aktívvá. De ez hamarosan megváltozhat.
blikk.hu
271 napja
Megkezdődött a Google legfontosabb bírósági pere: ha veszít, alapjaiban változhat meg az internet
Bíróság előtt kell a következő hetekben bizonyítania a Google-nek, nem él vissza a piaci erőfölényével és nincs monpolhelyzetben az online hirdetési piacon. Ha a vállalat elbukja a pert, annak beláthatatlan következményei lehetnek.
hvg.hu
300 napja
Hogy adjunk el rántott csirkét fiataloknak? A legértelmetlenebb videóval, amit valaha láttál!
Biztos találkozott mostanában olyan hirdetésekkel a közösségi médiában, ahol kétszer is meg kellett néznie, hogy biztos egy valódi cég hivatalos csatornája rakta-e ki őket. A válasz az, hogy igen, és még ennél is meglepőbb, hogy a vállalati shitposztok működnek, és éppen felforgatják a reklámipart. De miért és hogyan?
telex.hu
320 napja
Ez nem volt szép: úgy tűnik, a Google és a Meta együtt célozta meg a tizenéveseket hirdetésekkel
A Google a Metával együttműködve olyan hirdetéseket jelentetett meg, amelyek a tinédzsereket célozták meg annak ellenére, hogy ez a keresőóriás szabályaiba ütközik. Minden jel szerint az Instagramot reklámozták a YouTube-on a kiskorú felhasználóknak. A két cég egy kiskaput használt ki a hirdetésekhez.
blikk.hu
333 napja
Elon Musk azért perelte be a Twitter egykori hirdetőit, mert azok nem reklámoznak nála
Olyan világcégek vannak a bepereltek között, mint az Unilever és a Mars. Muskot az dühítette fel, hogy a hirdetők össze mertek fogni. A milliárdos szövetségesei az ügyben az összeesküvés-elméletes republikánus képviselők.
444.hu
335 napja
Duplaannyit költöttek a magyar kormánypártok hirdetésekre, mint Európában bármelyik másik erő
A legtöbbet a mérsékelt és szélsőjobboldali pártok költötték eddig kampányolásra az európai parlamenti választásokra készülve. Az online térben a politikusok már nem használhatnak célzott online hirdetéseket, de így is ez lett a legnépszerűbb hirdetési forma. Európában eddig a magyar Fidesz-KDNP pártszövetség költötte a legtöbbet, mögéjük görög és német pártok fértek fel a listára.
portfolio.hu
400 napja
Döntött az Európai Bizottság a Booking.com ügyében
Az Európai Bizottság a digitális piacokról szóló törvény alapján a Bookingot kapuőrként azonosította, miközben az X közösségi médiahálózat ellen piaci vizsgálatot indított. Arról is döntés született, hogy az X Ads és a TikTok Ads szolgáltatások nem minősülnek kapuőrnek.
portfolio.hu
420 napja
Segítség, lehallgat a telefonom! Vagy mégsem?
Mindenki tudja, hogy a nagy online cégek hallgatóznak a telefonok mikrofonjain át, hogy az élő beszélgetések alapján küldjenek aztán mindenkinek személyre szabott reklámokat. De hogy tehetik ezt meg? Hogyhogy nem dobta még fel őket egy kirúgott programozó, hogy aztán a konkurencia a gatyát is leperelje róluk? Lehet hogy ez az egész nem is létezik, csak az agyunk szórakozik velünk? Ennek a rejtélynek járunk utána a Telexikonban.
telex.hu
421 napja
Jó tudni: a hirdetésblokkoló nem csak a reklámok ellen véd
A hirdetéseket a cégek és a kormányok is használják.
448 napja
Az átlagember napi ezerháromszáz márkával találkozik, a Temu van a leginkább szem előtt
A cég kétmilliárd dollárt költ online hirdetésekre.
magyarnemzet.hu
452 napja
Hogy állsz az online marketinggel? (x)
Nem lehet elégszer mondani, eleget ismételni, hogy minden vállalkozásnak jelen kell lennie az online térben. Aki nincs jelen, az nem számíthat túl hosszú élettartamra, bár azért meg kell vallani, hogy akadnak különleges esetek.
480 napja
Szavaztak Brüsszelben a politikai hirdetések átláthatóságáról
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén, kedden új szabályt fogadott el a politikai hirdetések átláthatóságáról, ennek célja, hogy segítse a hamis információk és a külföldi beavatkozás elleni küzdelmet. A szabály csak a fizetett politikai hirdetésekre vonatkozik: nem érinti a politikai hirdetések tartalmát, sem a politikai kampányok lebonyolítására és finanszírozására vonatkozó szabályokat.
portfolio.hu
496 napja
Menü