Most eldől, hogy Budapest a világ élvonalába tart, vagy lemarad, mint a borravaló
Budapest új településtervet készít, amely a Főváros jövőjének meghatározásához nyújt keretet. A Városból Otthon – a fővárosi településterv a Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési
economx.hu
62 napja
Akut lakáshiány, megfizethetetlen ingatlanok - ez lehet az ellenszer
A világ számos nagyvárosában, üzleti negyedeiben kiürülnek az irodaházak, amelyeket lakóépületté vagy szállodává alakítanak. A legtöbb példával ez esetben is Amerikában találkozhatunk
economx.hu
63 napja
Befagyott a rákosrendezői szerződés, Lázár János minisztériuma nem mozdul
Jövő hét elején lejár Rákosrendező birtokba adására vonatkozó szerződéses határidő, de még az sincs meg, aki tárgyalna a fővárossal.
nepszava.hu
67 napja
Japánban mutatták be a Városliget leendő épületének terveit
A Városligetben felépítendő Új Nemzeti Galéria épületének tervezői, a SANAA japán építésziroda alapítói mutatták be az új múzeumi épület terveit április 28-án a 2025-ös Oszakai Világkiállítás magyar pavilonjában - közölte a Városliget Zrt.
portfolio.hu
69 napja
Rossz helyre mennek a fejlesztési pénzek, de nem feltétlen az állam a rossz gazda
A kormányoknak újra kell gondolniuk, hogyan kezelik a városi keresletet és az infrastruktúra-fejlesztést egyre szűkösebb költségvetések mellett. Az államadósság terhei, az urbanizáció gyorsulása és a klímacélok mind sürgetik az innovatív, rendszerszintű megközelítéseket. Az Egyesült Királyság keresletkezelési stratégiái és Norvégia versenyalapú útépítési modellje kézzelfogható megoldásokat kínálnak. A példák azt mutatják: jól célzott reformokkal egyszerre lehet spórolni, fenntarthatóságot javítani és élhetőbb városokat építeni – hangzott el az OECD Kormányzati döntéshozatal és infrastrukturális beruházások konferenciáján. A felvázolt jó gyakorlatok hasonlítanak az unió új kohéziós politikai terveire, de az eddigi brüsszeli tapasztalatok felemásak.
portfolio.hu
70 napja
Példátlan beruházási ciklus jön: a világtörténelem legnagyobb infrastrukturális fejlődése vár ránk
A következő 25 év infrastrukturális beruházási igényei minden eddiginél nagyobbak lesznek, különösen a feltörekvő piacokon. De nem a tőke hiányzik, hanem a megfelelő, bankképes projektek – jelentette ki Sean Kidney, a Climate Bonds Initiative vezérigazgatója az OECD párizsi, infrastrukturális politikáról szóló konferenciáján. Kiemelte, hogy a klímacélok eléréséhez drámai infrastruktúra-bővítésre van szükség, különösen az energia- és közlekedési szektorban. Bírálta a hitelminősítők elavult szemléletét, és sürgette az engedélyezési eljárások egyszerűsítését. A befektetők szerinte készen állnak, de most a kivitelezésen van a sor.
portfolio.hu
71 napja
Új villamosvonal épülhet Budapesten - Már keresi a kivitelezőt a minisztérium
Az Építési és Közlekedési Minisztérium kivitelezőt keres a budai fonódó villamoshálózat második ütemének megvalósítására. A projekt keretében 2,8 kilométer hosszú kétvágányú villamospálya épülne a Műegyetem rakparttól a MOL székházig és a Kopaszi gát térségéig, amely így elérné a BudaPartot, az 1-es villamost és a Déli Körvasutat is - írta meg a Magyar Építők .
portfolio.hu
73 napja
Bringasztráda a Váci úton? Ezért dühöng most fél Budapest!
Egyetlen új bicikliút terve is elég volt ahhoz, hogy felrobbanjon a budapesti autósok agya.
metropol.hu
80 napja
Megszűnhetnek a trolibusz-elakadások a VII. kerületben
Gyorsabb troliközlekedés közel 20 ezer utasnak, felszabaduló járdák, megszűnő elakadások Erzsébetvárosban. Ezek a legfontosabb eredményei az egyeztetési folyamatnak, amelyet a BKK koordinálásával a VII. kerület, a fővárosi önkormányzat Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottsága és a Budapest Közút folytatott le azért, hogy megszűnjenek a szabálytalan parkolások miatt kialakuló késések a 74-es és 78-as trolibuszok útvonalán. A forgalmirend-változás április végétől kezdve fokozatosan léphet életbe a Dohány, Nefelejcs és Wesselényi utcákban - közölte a BKK .
portfolio.hu
87 napja
Mi a baj a Nagykörúttal? - Így lenne megmenthető Budapest ikonikus útvonala
A Fővárosi Önkormányzat 2020-ban indította el a Nagykörút fejlesztéséről szóló tervezési folyamatot, amely elsősorban a kerékpáros infrastruktúra és a közterületek megújítására koncentrál. A rendelkezésre álló anyagokban az épített környezet más összetevőinek rehabilitációja, valamint a szervezési és szabályozási kérdések háttérbe szorulnak, vagy csupán másodlagos szempontként jelennek meg. A Nagykörút problémái komplexek, ezért az útvonal eredményes revitalizációjához egy olyan helyi gazdaságfejlesztési terv végrehajtására van szükség, amely az urbanisztikai beavatkozásokon felül, nagy hangsúlyt fordít a szolgáltatási környezet fejlesztésére, az épületállomány felújítására, valamint az érintett stakeholderekkel való együttműködésre is.
portfolio.hu
91 napja
Szentkirályi Alexandra szerint igazi városfejlesztő munkára lenne szükség
Az összetákolt részmegoldások helyett olyan fejlesztések kellenének, mint a Millenáris.
magyarnemzet.hu
92 napja
Karácsony Gergely: kezdődjenek meg a tárgyalások Rákosrendezőről
Kezdődjenek meg a tárgyalások Rákosrendezőről a kormány és Budapest között! - szólított fel Karácsony Gergely főpolgármester Lázár János építési és közlekedési miniszternek címzett nyílt levelében, melyet Facebook-oldalán tette közzé szerdán.
portfolio.hu
95 napja
Új híd épül Budapesten - Itt kap helyet a létesítmény
Fontos közútfejlesztési projekt indul Budapest XIII. kerületében a Cserhalom utcában, ahol 750 méter hosszan teljesen megújul az útpálya, három új körforgalom épül, valamint jelentős zöldterület-fejlesztés és kerékpáros infrastruktúra-bővítés valósul meg - közölte a kerület polgármestere, Tóth József, Facebook oldalán , aki egy új híd építéséről is beszélt.
portfolio.hu
98 napja
Nem mindennapi lakóingatlan-fejlesztés indul a Gellért-hegy lábánál
Lakóingatlan-projekt indul hamarosan a Gellért-hegy lábánál a Market Asset Management Zrt. fejlesztésében. A beruházás a Kemenes utcában azon a telken valósul meg, ahol 2008-ig a Gellért fürdő fűtőháza és gyerekmedencéi működtek, majd 2014 és 2021 között egy részét a Pagony szórakozóhely foglalta el - közölte a fejlesztő.
portfolio.hu
103 napja
Döntöttek Párizsban: indul a nagy zöldítés
A párizsiak megszavazták, hogy 500 utcát autómentes övezetté nyilvánítsanak a francia fővárosban - jelentette be a főváros önkormányzata vasárnap éjjel. Az érintett utcákat "zöldítik" és sétálóutcává alakítják át.
portfolio.hu
104 napja
Célunk, hogy a Budapest Műhely olyan szakmai tér legyen, ahol mindenki szóhoz jut, aki a főváros jövőjéért tenni akar – Kőrösi Koppány a Mandinernek
A Budapest Műhellyel egy olyan szakmai tudásközpont jön létre, amely a főváros fejlesztésére koncentrál.
mandiner.hu
105 napja
Magyar találmány lesz világsiker: az űrtechnológia forradalmasítja a városok tervezését
Egyéves kutatás-fejlesztési együttműködést követően a magyar Paulinyi & Partners sikeresen zárta az Európai Űrügynökség (ESA) szerződéses partnereként végzett első közös projektjét
economx.hu
109 napja
Scheer Sándor: "a kényelemnek nincs most itt a helye és az ideje"
Izgalmas és egyben lehetőségekkel, valamint kihívásokkal teli jelenleg az építőipar: újabb programokat jelentenek be, évtizedeket meghatározó fejlesztések és beruházások vannak terítéken, miközben a statisztikai adatok kevésbé pozitív képet festenek a hazai építőipar kilátásairól. A kérdések tisztázásának, a bizonytalanságból való kitörésnek, a szakma találkozásának a lehetőségét adja meg idén is az Építőipar 2025 konferenciánk. Mielőtt azonban személyesen is összegyűlne a szakma március 27-én, hogy megvitassa a prioritásokat, egy helyzetértékelő interjúban kérdeztük Scheer Sándort, a Market Építő Zrt. vezérigazgatóját többek között a várakozásairól, a jelenlegi fejlesztési lehetőségekről, a Rákosrendezőre megálmodott beruházásról és a pályaudavarok hasznosításáról.
portfolio.hu
111 napja
Miért néz ki úgy Budapest, mint egy kizsebelt koldus? Mikor újulnak meg a lerobbant belső kerületek?
A lakhatási válság szinte uralja a közbeszédet, a kormány is új intézkedéseket hozott, sorra jönnek ki a horrorszámok a lakásárak emelkedéséről. Vajon miért vannak lerobbanva Budapest
economx.hu
120 napja
Zöld jelzést kapott a fővárosi önkormányzat a Rákosrendező-projektre, az igazi játszma csak most kezdődik
Több mint egy hónap lebegtetés után a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő hivatalosan közölte a Fővárosi Önkormányzattal, hogy a Stockton Zrt. a nyitva álló határidőn belül nem élt a Rákosrendező - vasútüzemhez nem szükséges - területein fennálló elővásárlási jogával, így a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló Budapest Közművek (BKM) Zrt. lépett az arab befektetői cég, az Eagle Hills helyére az adásvételi szerződésben. Vagyis a főváros, illetve cége viheti azt a területet, ahol eredetileg a mini-Dubaj projektet tervezték.
nepszava.hu
120 napja
Mennyire okos város Budapest?
Bemutatták a Budapestről és a környező régió fővárosairól készült okosváros jelentést, melyben több mint 150 mutatószámot két indexbe sűrítettek. Az egyik Budapest idősoros adatait veti össze, a másik pedig a régiós fővárosokat (Bécs, Bukarest, Pozsony, Prága, Varsó és Budapest) teszi összehasonlíthatóvá. A jelentés az Egyensúly Intézettel közösen készült - közölte a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány.
portfolio.hu
121 napja
Fontos elemmel bővült a Déli Körvasút
Végső fázisába ért a Szerémi út feletti vasúti híd jobb oldali felszerkezetének szerelése, de már az összes hídelem a támfalakon kialakított szerelőtéren van. Április közepén a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerülhet a Déli Körvasút projektben - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium.
portfolio.hu
121 napja
Tiborcz István: 1,1 -1,2 millió forintos négyzetméteráron is lehessen új lakáshoz jutni Budapesten
Tiborcz István, a BDPST Group tulajdonosa a Mandinernek adott interjút, amiben a budapesti városfejlesztés mellett arról beszélt, hogy a cél az lenne, hogy bruttó 1,1 -1,2 millió forintos négyzetméteráron is lehessen már új lakáshoz jutni Budapesten.
portfolio.hu
125 napja
Valami nincs rendben a Margit-szigettel - Az ötös metró megállója lenne rá a megoldás?
Az, hogy a Margit-szigettel valami nincs egészen rendben, kis belegondolással semmiképp nem nevezhető újdonságnak. Az viszont, hogy sok-sok évtizede mégsem kezdünk vele semmit – sorra el- és elhaló terveken túl –, sőt a réges-rég fennálló, egyszerre elzárt és túlhasznált állapotát tekintjük szinte természetesnek, már annál inkább.
portfolio.hu
126 napja
A főépítész szerint ideje, hogy megújuljanak a pályaudvarok, sokat segít majd a magántőke bevonása
Lánszki Regő országos főépítész szerint több pályaudvar és azok közvetlen környezete is megújul, magántőke bevonásával. Ebből állami bevétel is keletkezni fog, mert közös projektcégeket hoznak létre.
infostart.hu
128 napja