Az új BMW M5 nehezebb, mint valaha, de vajon ettől rosszabb vele menni? Kipróbáltuk
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt sportlimuzin több mint 2,4 tonnás tömege fél tonnával haladja meg az elődmodellét, de csak ezzel a kompromisszummal maradhatott legalább részben benzinmotoros.
telex.hu
45 napja
Miért venne bárki SUV-t, amíg léteznek ilyen praktikus kombik?
Az Opel Astra Sports Tourer és a Hyundai i30 kombi tágas csomagtérrel és alacsony fogyasztással próbál vevőket találni a szabadidő-autók tengerében. Akit az áruk nem zavar, a használatuk közben sem fog csalódni.
telex.hu
70 napja
Van még értelme kézi váltós autót venni, ha a kínálat zöme automatákból áll?
Egy Mazda és egy Volkswagen családi szabadidő-autó próbájával keressük a választ. A régóta piacon lévő, szívó benzinmotoros CX-5-öt a harmadik generációs, turbós Tiguannal hasonlítottuk össze, hogy lássuk, valóban mindig jobbak-e a korszerűbb műszaki megoldások.
telex.hu
106 napja
Magyar származású mérnök jegyzi a legfontosabb autós biztonsági megoldást, ami nélkül a légzsák se érne sokat
A gyűrődő zóna kitalálójának az autótörténelemben játszott szerepe Enzo Ferrariéhoz, Carl Benzéhez és Robert Boschéhoz mérhető, mégis kevesen kapják fel a fejüket, amikor meghallják Barényi Béla nevét.
telex.hu
120 napja
Volkswagen Golf TDI 313 ezer kilométerrel: a korábbi gazdájának spórolt, tőled milliókat vehet el
Az egyik leggyakoribb VW-féle 1,6 literes turbódízel motort nemcsak a hatodik generációs Golfba szerelték, hanem a korabeli Audikba, Seatokba és Škodákba is, ezért a TDI-s tapasztalatok rengeteg népszerű használt autóra vonatkoznak.
telex.hu
126 napja
Mi köze van az új Ford Caprinak a legendás elődjéhez? Semmi, és ez nem baj
A Fiesta gyártásának egykori helyszínén, Köln mellett ma villanyautókat szerel össze a Ford, ráadásul a Volkswagennel közös műszaki alapokon. De milyen vezetni a legújabb modellt? Kipróbáltuk.
telex.hu
127 napja
Kipróbáltuk a legújabb BYD-t, amit Magyarországon gyárthatnak
Tengeri állatokról elnevezett modellcsaládjának legújabb tagjával, a kifejezetten igényes kialakítású, kényelmes családi utazóautónak ígérkező Sealion 7-tel a Škoda Enyaq Coupé, a VW ID.5 és a Tesla Model Y kategóriájában keresi vevőit a BYD. Mire elég a kínaiak igyekezete?
telex.hu
134 napja
Használtan 4 millió forinttól elérhető, de vajon kockázatos-e Európa egyik legnépszerűbb autója?
A Renault Clio ötödik generációja olyan népszerű, hogy a hátán viszi a francia márkát: Európában ez volt 2024 második legkeresettebb új autója. A használtautó-piacon is egyre több az eladó példány, de a Clio jellemző hibái akár fél-egy millió forintos kiadást jelenthetnek, ezért segítünk elkerülni ezeket.
telex.hu
154 napja
Mindenkit meglepett az Év Autója választás végeredménye: egymás után kétszer is megnyerte a díjat egy autómárka
A praktikum, a beépített technológia, a méltányos ár, a megfelelő helykínálat, a teljesítmény és a felszereltség még kevés volt az európai díj elnyeréséhez. A győzelemhez egy extra stíluselem is kellett.
telex.hu
177 napja
Három éve Európa legjobbjának választottak egy Kia villanyautót, de az új EV3 még ahhoz képest is szintugrás
Nem véletlenül jutott az idei Év Autója szavazás döntőjébe az eddigieknél kisebb méretű és olcsóbb típus, amelynek okos trükkjei adnak esélyt a 2025-ös díjra.
telex.hu
182 napja
A Renault olcsó villanyautóját nem csak a formája miatt fogják szétkapkodni
Az R5 E-Tech józan műszaki megoldásokkal, mindennapi használathoz megfelelő akkumulátorokkal és meglepően alacsony árral indul az Év Autója díjért, de az első teszten kiderült, hogy hol húzódnak a határai.
telex.hu
188 napja
Ilyen Alfa Romeót eddig nem látott a világ
Közel 115 éves fennállása során az Alfa gyártott már limuzint, kupét, kabriót, sőt, terepjárót is, de a Juniorhoz hasonló típusa még soha nem volt. Az újdonság Az Év Autója díj döntősei közé került, ezért alaposan kipróbáltuk.
telex.hu
202 napja
A villanyautó vagy a plug-in hibrid élhetőbb? A BYD-nek kétféle válasza van a kérdésre
A gyorsan terjeszkedő kínai gyártó Seal U-modelljei tisztán elektromos hajtással akár 500 kilométert is megtehetnek két feltöltés között, a hálózatról tölthető hibrid viszont sokkal olcsóbb és ebben is ritkán kapcsol be a benzinmotor a hétköznapi közlekedés során.
telex.hu
231 napja
Az új Dacia Duster hibrid 5 liter alatti fogyasztást és olcsó részletmegoldásokat kínál 10 milliós alapáron
A román–francia SUV legújabb generációját kipróbálva az volt az érzésünk, hogy lett volna még dolguk a hajtást programozó mérnököknek, de a Duster így is erős ajánlatnak tűnik.
telex.hu
233 napja
Vezetési élmény, olajszivárgás és tűzveszélyes dízelek: miért szeretik ilyen sokan a régi 3-as BMW-t?
A 2010-es években gyártott típus volt az első, amelybe háromhengeres motort is szereltek, de az autók többségét négyhengeres dízellel adták el újként. Éppen ez utóbbi alkatrészhibája járhat súlyos következményekkel, miközben az autó jól néz ki és jó vezetni is, ezért érdemes minden részletre ügyelni a vásárlás előtt.
telex.hu
273 napja
Mi lesz a villanyautók elhasznált akkumulátoraival?
Többféle technológia létezik az újrahasznosításukra, de egyelőre nem minden cégnek éri meg ezzel foglalkoznia. Hamarosan mégis kénytelenek lesznek, legalábbis Európában, ahol a piac szereplőinek pár éven belül szigorú szabályozást kell betartaniuk.
telex.hu
308 napja
Pecsétes papír volt róla, hogy a dízelautók okádják a kormot, a hatóságok és az autógyártók sokáig mégsem tettek semmit
Az autóipar történetének legnagyobb csalássorozatához a gyártók kétes gyakorlata vezetett, de a német hatóságok is segítettek nekik a hanyagságukkal. Most már tisztán látni az ügyben, így fel tudjuk göngyölíteni a szálakat.
telex.hu
318 napja
Ilyen, amikor egy Renault jobb egy Volkswagennél
A Clio hibridhajtású verzióját a Polo alaposan felextrázott, ezer köbcentis, háromhengeres turbóbenzines kivitelével hasonlítottuk össze, de harmadikként egy Mazda 2-t is alaposan kipróbáltunk, hogy legyen némi hagyományos vezetési élményünk is.
telex.hu
322 napja
Jó vétel lehet egy használt Ford Focus, de oda kell figyelni az alattomos hibákra
A típus negyedik generációja lehet egyben az utolsó, ám mire elkezdték gyártani, többször továbbfejlesztették leggyakoribb motorját, a kis Ecoboostot. Ennek ellenére érdemes odafigyelni néhány részletre, mert már egy rossz motorolaj is kinyírhatja.
telex.hu
329 napja
A villanyautó motorja dugattyúk nélkül is érdekes: ezek a legfontosabb fejlesztések
Háromféle alapmegoldás közül válogatnak a gyártók, ha olcsó, hatékony, illetve nagy teljesítményű konstrukciót építenének ma kapható típusaikba, de mindháromnak vannak hátrányai, olykor jelentős előnyeik mellett.
telex.hu
332 napja
Menü