Ilyen pazar családi autói csak a legendás Fiat-vezérnek, Gianni Agnellinek voltak
Gianni Agnelli erős karaktere az egész olasz kultúrát, gazdasági és politikai életet meghatározó tényező volt, az ő vezetése alatt élte fénykorát a Fiat, és azt sem hagyta, hogy a Ford rátegye a kezét a Ferrarira. A L'Avvocato garázsában olyan autók álltak, melyek kizárólag neki készültek, mint a Fiat 130 Familiare vagy a Zagato karosszériás Lancia Thema Familiare.
player.hu
107 napja
Így lett a 80-as évek legdurvább 911-ese a Ruf CTR
Élénken virító sárga színe miatt kitűnt az amerikai Road & Track magazin tesztjére felsorakozó többi szupersportautó közül a Ruf CTR, ezért az újság fotósa el is nevezte Yellowbirdnek. De ennél többet is tudott a Porsche 911 alapú CTR. Sokkal többet.
player.hu
109 napja
Diana hercegnő ajánlásával – Audi Cabriolet
Igazi címlapsztár volt a kilencvenes években az Audi Cabriolet, melynek nem a műszaki megoldásai nyűgözték le ennyire a világot, hanem Diana hercegnő tette népszerűvé. Az 80-as kabrióváltozata évtizedek után az első nyitható vászontetős autó volt az Audinál.
player.hu
151 napja
Megvan az oka, miért ilyen furcsa ez a Volkswagen
A hatvanas években a német posta új járműveket rendelt a Volkswagentől, és az egyedi igények alapján ezzel a furcsa furgonnal álltak elő, ami hamarosan megkapta a Fridolin becenevet. Sokkal ritkább, mégis töredékét éri az ős-Transporternek.
player.hu
161 napja
Több mint amerikai – Chrysler 300C
Nagyon amerikai a stílusa, a gépháztető alatt ott dübörög a V8-as HEMI, olcsón tömi tele a kezed a Chrysler 300C, melyhez valójában határokon és kontinenseken átívelő mérnöki és beszállítói munka kellett a kanadai gyári munkásoktól az olasz szabókig.
player.hu
163 napja
A Lotus Elise titkos élete – Opel Speedster
2000-re annyira szorongatták a Lotus Elise-t a szigorodó európai biztonsági előírások, hogy a General Motors pénze kellett a fejlesztéshez. Ennek nyomán készült el minden idők leghegyesebb Opelje is, amilyen se előtte, se utána soha. Ez a Speedster sztorija.
player.hu
170 napja
Sportos stílus a kompaktok közt – 25 éves a Seat Leon
Az Ibiza sikerét ismételte volna meg egy kategóriával feljebb a Seat, amikor a kilencvenes évek végén bemutatta a Leont. Az első generációja Giugiaro által tervezett időtálló formájával és sportos változataival szerettette meg magát, és receptje mellett a mai napig kitart a Seat.
player.hu
201 napja
Az autók farmernadrágja – Renault 4
Egyszerűségében is nagyszerű, megbízható, praktikus és komfortos autónak kellett lennie, mely bárki számára elérhető. Egy olyan autó kellett, ami igásló lehet a francia vidéken és divatos a párizsi utcákon. Ez a Renault 4 sztorija.
player.hu
214 napja
Tudod, mikor szűntek meg ezek az autómárkák? Kvíz!
Az autóipar változásai azt is magukkal hozzák, hogy az újonnan létrejött gyártók árnyékában neves, nagy múltú márkák szűnnek meg. Az eltűnésük évére kérdezünk rá ebben a közepesen nehéz autós kvízben, ahol néhány becsapós válaszra is számíthatsz.
player.hu
241 napja
Nincsenek jó kilátásai a Karmann egykori gyárának
A Volkswagen a története során először zárna be gyárat Németországban, és az osnabrücki üzemnek van a legnagyobb esélye erre, ugyanis sorra szűnnek meg az ott gyártott modellek. Az üzem fénykorában a kabriókról ismert Karmann központja volt.
player.hu
243 napja
A sikersztori második felvonása – 30 éves a Škoda Felicia
1994 októberében mutatták be az első olyan Škodát, amelyet még a nyolcvanas években kifejlesztett alapokra, de már a Volkswagen csoporttal együttműködve terveztek. A megfizethető és modern Felicia hatalmas siker lett.
player.hu
247 napja
Egy csepp aerodinamika – 40 éves az Opel Kadett E
Nem feltűnő jelenség az Opel Kadett E, pedig jutott neki aerodinamikus forma, izmos sportváltozat, és még Év Autója díj is 1985-ben. A rendszerváltás korszakának egyik nagy slágeréből az évtizedek alatt fillérekért megvehető, rozsda ette közlekedési eszköz lett.
player.hu
270 napja
25 éves az egyik legjobb kisautó, a Škoda Fabia
Az elmúlt 25 évben nemcsak a Škoda márka történetében töltött be fontos szerepet a Fabia, hanem a kisautók kategóriájának is az egyik legjelentősebb szereplője ma is. 1999-ben bemutatott első generációját nagyon eltalálták, praktikus kialakításával hamarosan meggyőzte a vevőket, amivel igazi sikertörténet vette kezdetét. Receptjét követte a következő három generáció, amivel együtt közel ötmillió Fabiát adtak el a mai napig, a típus pedig nemcsak a piacon, de a motorsportban is sikeresnek számít.
player.hu
277 napja
Örökké modern – 50 éves a Citroën CX
Aerodinamikus formája, hidropneumatikus futóműve és franciásan merész megoldásai pazar limuzinná teszik a Citroën CX-et, melynek premierjét 1974-ben tartották. Ennek már ötven éve, a CX pedig még mindig a valaha volt egyik legkényelmesebb utazóautó.
player.hu
292 napja
Menü