A bor kultúra vagy alkohol? Összetett az út egymillió alkoholistától a borértő nemzetig
Magyarország régóta büszkélkedhet világszínvonalú borvidékeivel és kiváló boraival, de jó ideje világelső az alkoholbetegek lakosságarányos számát illetően is. Miközben a villányi vagy a tokaji borokat a világ számos országában keresik, itthon a becslések szerint akár egymillióan is lehetnek olyanok, akik alkohol okozta egészségügyi és szociális problémákkal küzdenek. Hogy feloldható-e ez az ellentét, arról beszélgetünk az Alapvetés podcast új műsorában Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossal és Zacher Gábor toxikológussal.
portfolio.hu
66 napja
Trump 20%-os vámja megrengeti a Prosecco-piacot: Drasztikus áremelkedés jöhet
Az Egyesült Államok által bevezetett 20%-os vám komoly aggodalmakat kelt az olasz borexportőrök körében, akik jelentős bevételkiesésre számítanak a kulcsfontosságú amerikai piacon - írta az ESM kiskereskedelmi szakportál .
portfolio.hu
90 napja
Alkoholmentes italokkal mentené meg Brüsszel az európai boripart
A Bizottság beterjesztette legújabb stratégiáját az európai boripar megmentésére. A klímaváltozás, az amerikai vámok és a fogyasztási szokások változásai mind megnehezítik a szektor helyzetét, és Brüsszel nagy részben az alkoholmentes borok népszerűsítésében látja a megoldást.
portfolio.hu
97 napja
Összeomlott a fél borpiac
A prémium borpiac nehéz évet zár, mivel a burgundik és vintage pezsgők ára jelentősen csökkent a kínai kereslet visszaesése és a globális gazdasági bizonytalanság miatt. Az elmúlt évek pandémia okozta bummja után a piac most komoly korrekcióval szembesül.
portfolio.hu
193 napja
Repiadó, Dél-Korea – Új piacok nyílnak a magyar bor előtt
A magyar bor világpiaci értékének növelése az elsődleges feladata a Magyar Bormarketing Ügynökségnek, amely a tervezést követően a megvalósítás szakaszába lépett 2024-ben. A szervezet emellett a hazai borászatok innovációjának támogatását, a fiatalabb generációk megszólítását és a belföldi forgalom növekedését is célként tűzte ki maga elé - utóbbiban segítségükre volt a reprezentációs adó tavaly novemberi felfüggesztése, amely a vállalatokat arra ösztönzi, hogy közvetlenül a hazai borászatoktól vásároljanak bort. Mindezekről a témákról, és a magyar bor aktuális helyzetéről Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszélt a Portfolio Business podcast új adásában.
portfolio.hu
219 napja
Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni
Alig egy év telt el a borok reprezentációs adójáról szóló kormányrendelet életbe lépésétől, amelyben a közvetlenül a termelőtől vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel, vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termékek mentesülnek a reprezentációs adó fizetési kötelezettsége alól. Az intézkedés meghozta a pozitív hatását, a megkérdezett borászatok tavaly közel 20 százalékos eladásnövekedésről számoltak be, a Magyar Bormarketing Ügynökség pedig idén is nagy várakozással tekint az ünnepi időszakra. A trend egyértelmű: a fogyasztók egyre inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú és „buborékos” termékeket keresik, ezért az Ügynökség nyáron nagyszabású kampányt indított a magyar pezsgők és habzóborok népszerűsítésére. Nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi célpiacokon, Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Királyságban is különböző aktivitásokon keresztül növeli a magyar bor láthatóságát. A Portfolio Rókusfalvy Pált, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost kérdezte a borajándékozásról, mint vállalati identitásformáló eszközről, a magyar bor külföldi megítéléséről, illetve a natúrborokban, pét-natokban rejlő lehetőségekről.
portfolio.hu
230 napja
Borárak: itthon jobban sikerült emelni, mint az exportpiacokon
A vörösborok exportára pedig csökkent.
245 napja
Rákaptak külföldön a magyar borokra
Január eleje és július vége között a borászok 5 százalékkal többet kértek a borokért, mint egy évvel korábban. Így átlagosan 30,1 ezer forintot kaptak egy hektoliter borért a termelők, ami literenként 301 forintot jelent – írja a Világgazdaság .
portfolio.hu
294 napja
Csak itthon tudták drágítani a vörösbort a magyar pincészetek, külföldön nem sikerült
A tokajit pedig csak a hazai árnál olcsóbban lehet exportálni.
330 napja
Külföldön nem megy eléggé, Magyarországon drágulnak a borok
Az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) jelentése szerint tavaly jelentősen emelkedtek a belföldön termelt borok árai, ám az exportpiaci áremelkedés továbbra is mérsékelt maradt.
portfolio.hu
525 napja
Mélyrepülésben a magyar borexport, de itthon sikerült árat emelni
Nem éri el a háromszáz forintot az exportra kerülő magyar borok literenkénti átlagára.
525 napja
Mélyrepülésben a magyar borexport, de itthon sikerült árat emelni
Nem éri el a háromszáz forintot az exportra kerülő magyar borok literenkénti átlagára.
525 napja
Menü