Ennyit a magyar borról? Most Villányban támad a legpusztítóbb kór
Huszonkét borvidékből tizenkettő érintett.
magyarnemzet.hu
6 napja
Nagyot mentek a magyar borok a világ egyik legrangosabb borversenyén
A 2025-ös Decanter World Wine Awards (DWWA) eredményei is bizonyítják a magyar borok világszínvonalát: hazánk borászai összesen 152 érmet szereztek a megmérettetésen.
infostart.hu
7 napja
A magyar bor új arca: „A bor nem unalmas, nem öreges – épp ellenkezőleg”
Szakmaiság és élmény kéz a kézben.
borsonline.hu
25 napja
Borgála a magyar bor dicséretének jegyében
Mintegy ezer pincészet működik a Kárpát medencében, fontos, hogy e dzsungelben el tudjon igazodni a fogyasztó.
magyarnemzet.hu
40 napja
Jelentősen nőtt a magyar borexport tavaly
Rókusfalvy Pál: A bor elsősorban kultúrát, nem alkoholt jelent.
magyarnemzet.hu
129 napja
Jubilál a Furmint Február
Idén már tizenötödik alkalommal rendezik meg a rendezvénysorozatot, amelyen az egyik legkedveltebb magyar szőlőfajta sokféle arcát mutatják be.
euronews.com
149 napja
Pápai áldással is turbózzák a magyar bormarketinget
2024-ben kilenc országban, csaknem hetven magyar borászattal együttműködve népszerűsítette a Miniszterelnökség nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztossága a magyar borokat, a legfontosabb nemzetközi eseményeken hazánk csaknem ötezer palack borral volt jelen – mondta az InfoRádióban a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Rókusfalvy Pál kiemelte, hogy 2025 elején turbó fokozatra kapcsol a magyar bormarketing.
infostart.hu
187 napja
Repiadó, Dél-Korea – Új piacok nyílnak a magyar bor előtt
A magyar bor világpiaci értékének növelése az elsődleges feladata a Magyar Bormarketing Ügynökségnek, amely a tervezést követően a megvalósítás szakaszába lépett 2024-ben. A szervezet emellett a hazai borászatok innovációjának támogatását, a fiatalabb generációk megszólítását és a belföldi forgalom növekedését is célként tűzte ki maga elé - utóbbiban segítségükre volt a reprezentációs adó tavaly novemberi felfüggesztése, amely a vállalatokat arra ösztönzi, hogy közvetlenül a hazai borászatoktól vásároljanak bort. Mindezekről a témákról, és a magyar bor aktuális helyzetéről Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszélt a Portfolio Business podcast új adásában.
portfolio.hu
220 napja
A balatoni borászok télen érnek rá igazán vendéget fogadni – Földi Bálint a Mérlegen podcastban
Vívónak készült, tévékapcsolgatás közben azonban ráakadt egy borászról szóló műsorra, és azonnal eldöntötte, ő is ezt akarja csinálni. Földi Bálint a barátaival kezdett bort készíteni a Balaton-felvidéken, azóta a palackjai eljutottak Budapest legjobb éttermeibe is.
hvg.hu
223 napja
Magyar bort szolgálnak fel a világ egyik legjobb éttermében
Szent György-hegyről érkezett Madridba a Bencze Családi Birtok vörösbora.
225 napja
Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni
Alig egy év telt el a borok reprezentációs adójáról szóló kormányrendelet életbe lépésétől, amelyben a közvetlenül a termelőtől vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel, vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termékek mentesülnek a reprezentációs adó fizetési kötelezettsége alól. Az intézkedés meghozta a pozitív hatását, a megkérdezett borászatok tavaly közel 20 százalékos eladásnövekedésről számoltak be, a Magyar Bormarketing Ügynökség pedig idén is nagy várakozással tekint az ünnepi időszakra. A trend egyértelmű: a fogyasztók egyre inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú és „buborékos” termékeket keresik, ezért az Ügynökség nyáron nagyszabású kampányt indított a magyar pezsgők és habzóborok népszerűsítésére. Nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi célpiacokon, Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Királyságban is különböző aktivitásokon keresztül növeli a magyar bor láthatóságát. A Portfolio Rókusfalvy Pált, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost kérdezte a borajándékozásról, mint vállalati identitásformáló eszközről, a magyar bor külföldi megítéléséről, illetve a natúrborokban, pét-natokban rejlő lehetőségekről.
portfolio.hu
231 napja
Együttműködés jött létre a kulturált magyar borfogyasztás érdekében
Hosszú távú stratégiai megállapodást kötött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
metropol.hu
286 napja
Újdonságokkal készülnek, még szerethetőbbé válik a magyar bor
Hosszútávú stratégiai megállapodást kötött a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa a kulturált magyar borfogyasztás érdekében.
borsonline.hu
286 napja
Lépjünk ki az ezotériából! – Rókusfalvy Pál a Mandinernek
Gazdag hagyomány, drámai folyamatok, nagyszerű lehetőségek – valahogy így lehet összegezni a magyar bor helyzetét. A részletekről Rókusfalvy Pál kormánybiztost kérdeztük.
mandiner.hu
306 napja
Ez az áruházlánc egymaga értékesíti a teljes magyar bortermelés közel tizedét
Nincs könnyű helyzetben az európai borágazat, a csökkenő borfogyasztás és az újvilági borok térnyerése egyre nagyobb versenyre készteti a hagyományos bortermelő országokat, így Magyarországot is. A klímaváltozás hatásai egyelőre szinte beláthatatlanok, a szőlőtermelés ökológiai határa is egyre északabbra húzódik, amit mi sem mutat jobban, mint hogy Kanada, az Egyesült Királyság vagy Svédország is belépett a globális szereplők közé. A hazai boreladások tavaly vegyes képet mutattak, mennyiségben és értékesítési árakban is emelkedtek az előző évhez képest. A borexport mennyisége viszont 17 százalékkal csökkent, és értékben is visszaesett 11 százalékkal, 31,4 milliárd forintra. A kiszámíthatatlan nemzetközi piaci körülmények miatt a hazai borászatok jövedelmezőségének hosszútávú biztosításában nagy segítség lehet egy olyan nemzetközi áruházlánc, mint a Lidl, amely az elmúlt években 17 országba juttatta el a magyar palackos borokat, és a hazai piacon is az egyik legnagyobb forgalmazónak számít. Az elmúlt 10 évben 200 millió palack magyar bort értékesített, amellyel 90 milliárd forint realizálódott a beszállítóknál. A magyar borok elsősorban Csehország, Németország, az Egyesült Királyság és Lengyelország áruházainak polcain találnak gazdára, az eladási statisztikákból pedig az is kiderül, hogy az Egri Bikavér kezdi visszanyerni a megérdemelt hírnevét.
portfolio.hu
378 napja
Légli Ottó borász a Küzdőtérben: A magyar borokra büszkék lehetünk, de még mindig „lehetőség” is!
Légli Ottó boraival ma már könnyű összefutni. Egészen finom fehér borai vannak, de sokan a rosét is szeretik, amit készít, nyáron, fröccsként fogyasztva. Mondjuk ez utóbbi hírnek maga Légli mester nem biztos, hogy örül, de talán azt még ő is mosolyogva elfogadná, hogy a közönség dönt. A Balaton és azon belül is a boglári vidék […] A Légli Ottó borász a Küzdőtérben: A magyar borokra büszkék lehetünk, de még mindig „lehetőség” is! bejegyzés először a PestiSrácok jelent meg.
388 napja
Menü