Continental: nagy nyomás alatt az autóipari beszállítók, csak így maradhat fent a magyar húzóágazat
A globális autóipari trendek egyre erősebb nyomás alatt tartják a beszállítókat, az elektrifikáció, az autonóm közlekedés és a szoftver által meghatározott autók térnyerése miatt lépéskényszerbe került a szektor, a belsőégésű motorokhoz gyártott alkatrészek iránti kereslet csökkenőben van, a fejlesztési ciklusok tempója is jelentősen felgyorsult. A kínai márkák erősödésével ráadásul új versenytársak is megjelentek: a távol-keleti gyártók elsősorban saját beszállítóikkal dolgoznak, ezért külön kihívást, de egyben nagy lehetőségeket is hordoz a partnerségek kialakítása. A technológiai függetlenséget és a globális ellátási láncok rövidítését célzó európai törekvésekből a kelet-közép európai régió országai, így Magyarország is profitálhat, azonban a munkaerőhiány rontja a térség versenyképességét. A külföldi vendégmunkások foglalkoztatása egyre hangosabb társadalmi vitát szül, azonban úgy tűnik, hogy nélkülözhetetlen a szektor hosszútávú fennmaradása érdekében. A Portfolio Business Podcast legújabb adásában Keszte Róberttel, a Continental országigazgatójával a drasztikusan megváltozott autóipari trendekről, a beszállítói szektor előtt álló kihívásokról, és vállalat magyarországi terveiről beszéltünk.
portfolio.hu
508 napja
Állami ingyenmilliók autóvásárlásra: ez aztán a csavar a történetben!
Az olvasói visszajelzések és a kereskedőkhöz befutó kereslet alapján jelentős érdeklődés övezi a február 5-án 17 órakor nyíló elektromos autó vásárlási pályázatot. A Via Credit pályázati tanácsadó cég rendkívül hasznos és érdekes számítást közölt legutóbbi szakértői írásában , amelyben lényegében arra hívja fel a figyelmet, hogy milyen alternatív, előnyös finanszírozási lehetősége van a potenciális pályázó cégnek, ha elektromos autót szeretne vásárolni.
portfolio.hu
523 napja
Állami ingyenmilliók újautó-vásárlásra: ezen áll vagy bukik minden
Február 5-én késő délután nyílik meg a magyarországi vállalkozások számára az új elektromos autó vásárlását ösztönző pályázat, melyre az érintett autómárkák nagy erőkkel készülnek, külön célzott akciókkal. Már csak azért is, mert a vásárlói érdeklődés jelentős, az elérhető modellkínálat nagyon széles, tehát van verseny. Közben a pályázati kiírásban szerepel egy olyan feltétel, amelynek a pályázóknak meg kell felelniük, de nem rajtuk múlik, hogy sikerül-e. Tisztázzuk, mire számíthatnak az érdeklődő vállalkozások, ehhez megkerestünk néhány érintett importőrt is kérdéseinkkel.
portfolio.hu
528 napja
30 percenként talált gazdára egy új Toyota tavaly Magyarországon
15 százalékkal tudta növelni az eladásait, így utcahosszal előzte meg a Toyota a többi autómárkát a hazai piacon, annak ellenére, hogy - Európában egyedül - Magyarországon csökkentek az autóeladások. A gyártó mind a személyautó, mind a kishaszonjármű szegmensben megszerezte az első helyet, és a céges vásárlók körében is a legnépszerűbbnek bizonyult. A magánvásárlók az összes adásvétel negyedét teszik csak ki, körükben viszont minden ötödik vásárló a Toyotát választotta - tudta meg a Portfolio a Toyota évindító sajtóeseményén. Közép-Európa jelenti egyértelműen a márka európai eladásainak motorját, de globális szinten is újra a világ legtöbb járművét értékesítő vállalatává vált. Idén a Lexussal közösen 18 új modell és modellfrissítés érkezik, megújul többek között a C-HR és a Yaris, de a haszongépjármű szegmensben is várhatók újdonságok.
portfolio.hu
529 napja
Kiderült, melyik autó a legnépszerűbb a wigonál
<p>Budapesten a Fiat 500-at, városon kívül a Peugeot 3008-at és 308-at használták a leggyakrabban a wigo felhasználói 2023-ban, akik egy év leforgása alatt közel 8 millió kilométert tettek meg az autókkal - tájékoztatta az AutoWallis Csoporthoz tartozó autómegosztó a Portfolio-t.</p>
portfolio.hu
545 napja