Bemutatták a magyar Ganz új autóbuszát
Bemutatták Budapesten a cseh–magyar koprodukcióban készült elektromos midibusz prototípusát.
demokrata.hu
355 napja
Új, elektromos buszt mutatott be a Ganz
Egy cseh céggel közösen fejlesztett új, elektromos járművet a Ganz. A buszból évi 50 készülhet a tervek szerint.
355 napja
0-ról 80%-ra 10 perc alatt: 2025-ben piacra kerül az új akkumulátor, ami túlzás nélkül forradalmasíthatja az elektromos tömegközlekedést
A Toshiba egy brazil és egy japán céggel még 2018-ban kezdett bele egy újfajta akkumulátor fejlesztésébe, a munka gyümölcse pedig mostanra érett be. És itt most nem évtizedes esélyekről van szó: az elektromos buszokba szánt akkumulátor már 2025 tavaszán piacra kerülhet.
hvg.hu
375 napja
Különleges buszok érkeznek a magyar városokba
A Széchenyi Egyetemi csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. két pályázatán 6 modern, környezetbarát autóbusz beszerzésére nyertek lehetőséget 3 városban a Zöld Busz Programban.
infostart.hu
398 napja
A BYD az ikonikus londoni buszt is forradalmasítaná
A BD11 nevű elektromos buszuk akár 640 kilométert is elmegy egy töltéssel.
totalcar.hu
411 napja
Az erőmű-beruházás húzza a paksi tömegközlekedést
Folytatódik a paksi tömegközlekedés korszerűsítése.
412 napja
Mellékállást kapnak a sárga iskolabuszok
Az elektromos meghajtású amerikai iskolabuszok a holtidőben erőművekké alakulnak.
totalcar.hu
413 napja
Négy hidrogén és tizenegy elektromos meghajtású buszra pályáztak a hazai városok
A nagyobb, 25 ezer főnél népesebb városok hidrogén üzemanyagcellás autóbuszok beszerzésére, a 25 ezer főnél alacsonyabb lakosságszámú települések pedig új elektromos buszok beszerzésére igényelhettek támogatást a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-től. A három pályázati felhívásnak május 6-án járt le a beadási határideje. Négy nagyváros hidrogén, tizenegy pedig elektromos meghajtású buszra nyújtott be pályázatot.
424 napja
Az elektromos buszok miatt került a csőd szélére egy norvég buszüzemeltető
Az elmúlt télen sem boldogultak az oslói elektromos buszok a hideg időjárással, emiatt csődbe mehet a szolgáltató.
totalcar.hu
428 napja
Az aksis buszok egyelőre nem életképesek, trolireneszánsz jön helyettük
Városok és gyártók is kezdik felfedezni az aksis trolik előnyeit. Budapest egész jó pozícióból indul.
totalcar.hu
432 napja
Kisvárosokba venne elektromos buszokat a Volánbusz
Budapesten és a nagyvárosokban, jelenleg 102 elektromos buszt üzemeltet a Volánbusz Zrt. Most a kisebb városok kerülnének sorra.
totalcar.hu
451 napja
Közel sem olyan biztos, hogy újra fel kell találnunk az autóbuszt
A valóban hatékony elektromos busz nem mai találmány.
totalcar.hu
463 napja
Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány
Még keresik az ideális alternatív megoldást a buszüzemeltetők, de a Mercedes-Benz hidrogénes megoldása költséghatékony működésével áttörést hozhat a fenntartható közösségi közlekedésben. The post Hidrogén-rásegítéses elektromos autóbuszokkal hatékonyabban zöldíthető a hazai buszállomány first appeared on G7 - Gazdasági sztorik érthetően .
g7.hu
466 napja
Sportos GTX kivitelben is bemutatkozott a Volkswagen elektromos busza
Az ID.Buzz már önmagában érdekes jelenség, de az összképet tovább bolondítja a gyáriak legújabb húzása. Itt a sportosabb és erősebb GTX kivitel! The post Sportos GTX kivitelben is bemutatkozott a Volkswagen elektromos busza first appeared on Speedzone.hu .
469 napja
Mégsem annyira gazdaságos fenntartani az elektromos buszokat?
A svájci Postbusnál egy tanulmányban a dízel buszokhoz hasonlították az elektromos buszok költségeit és a környezeti terhelésüket. Az észtek viszont a trolival hasonlították össze a villanybuszokat.
economx.hu
478 napja
A svájciak szerint az elektromos buszokat túl drága fenntartani
A Postbus szerint az elektromos busz drága, de legalább szennyezi a környezetet is. Az észtek szerint a troli lesz a jó megoldás.
totalcar.hu
482 napja
Jönnek az elektromos buszflották: így kell átalakítani hozzájuk a depókat
A buszok esetében sokkal gyorsabban megy végbe az elektrifikáció, mint a személygépjármű szegmensben, minden harmadik tavaly eladott jármű már teljesen elektromos vagy hibrid meghajtású busz volt Európában. Igaz, hogy az eszközök beszerzése és a töltési infrastruktúra kiépítése rengeteg költséggel jár, de számos EU forrás segíti az átállást, az üzemeltetési költségek pedig jelentősen alacsonyabbak lehetnek, mint a dízelüzemű flották esetében. A buszvásárlásokat minden esetben depófejlesztésnek kell megelőznie, a Siemens például olyan komplex depómenedzsment rendszert tud kiépíteni, amely optimalizálja a buszok töltési teljesítményét a hatótáv-igényük függvényében. Az évtizedek óta velünk élő trolikat hosszabb távon a teljesen elektromos eszközök válthatják, de a hidrogéntechnológia is az ajtón kopogtat már, és szintén felzárkózhat az akkumulátoros technológia mellé. A Siemens három telephelyen is szolgál ki elektromos buszokat itthon, de Európa egyik legnagyobb elektromos buszdepó projektje is a vállalathoz kapcsolódik, ahogy számos más világszerte. A Portfolio Szilágyi Norbertet, a Siemens Zrt. e-mobilitás értékesítési vezetőjét és Négyesi Szilárdot, a vállalat közép-kelet-európai technikai sales support vezetőjét kérdezte az elektromos buszflották üzemeltetésének sajátosságairól, a szükséges infrastruktúra kiépítéséről és a vállalat eddig megvalósult projektjeiről.
portfolio.hu
497 napja
Egyre több elektromos buszt adnak el Európában
A tavaly eladott városi buszoknak, több mint az egyharmadát Lengyelországban gyártották.
totalcar.hu
506 napja
Megérkezett a legújabb magyar elektromos busz
A Kravtexnél ahelyett, hogy egy kínai típust címkéztek volna magyarrá, inkább önállóan kifejlesztettek egy új villanybusz típust.
totalcar.hu
532 napja
A belgák magyar gyártású villanybuszokat vásárolnak
Komáromban gyártják majd le a járműveket. 92 darab tisztán elektromos hajtású, 12 méter hosszú autóbuszt vásárol egy belga közlekedési vállalat. A nulla helyi kibocsátású járműveket
economx.hu
546 napja