Lájkok és követők: A siker új mércéje vagy tévút?
A közösségi média lájk- és követőszámai meghatározzák a siker mércéjét – de milyen áron? Önértékelési problémák, hamis népszerűség és egyre silányabb tartalmak? Social média szakértőnk segít eligazodni a digitális világ csapdáiban!
rtl.hu
96 napja
Mi az a “SLIME YOUR HOMEBOY DAY” trend?
Újabb szokatlan TikTok trend hódít: a kihívás lényege, hogy a felhasználók tréfás videókban árulják el barátaikat vagy tervezzék el azok hátbaszúrását. Itt van velünk Forgács Mariann, aki mesél nekünk ezzel kapcsolatos tapasztalatairól.
rtl.hu
128 napja
Okostelefonok és fiatalok – Szülőknek szóló tanácsok
Manapság rengetegen aggódnak amiatt, hogy az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalok értelmi-, és információfeldolgozási képességeikre. Forgács Mariann social média szakértő szerint ezen a problémán elsősorban a tudatosság és a mértékletesség tud segíteni.
rtl.hu
250 napja
Eldöntheti egy politikus sorsát a közösségi média?
Egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a közösségi oldalak a politikai küzdelemre, így fontos, hogy a politikusok miként szerepelnek ebben a versenyben. Magyar Péter szinte a feltűnése óta uralja a magyar médiát. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, hogyan lehet fenntartani az emberek érdeklődését a közösségi médiában, illetve hogyan tud lépést tartani mindezzel a kormánypárt, ezekről kérdeztük a Reggeliben Forgács Mariann, social média szakértőt.
rtl.hu
269 napja
„Zseniálisan fel van építve” – Taylor Swift kiállt Kamala Harris mellett
Több sztár is előlépett azzal, hogy Kamala Harrist támogatják az amerikai elnökválasztáson, miután Taylor Swift nyilvános posztban osztotta meg a világgal, hogy a demokrata jelöltre teszi idén a voksát. Mivel járhat a szupersztár kiállása, és mit szólhattak ehhez a másik oldalon? Forgács Mariann közösségimédia-szakértőt kérdeztük a Reggeliben.
rtl.hu
297 napja
Magyar Péter sikerének titka: Sok politikusnál a közösségi média kezelése még mindig egy izzadságszagú, kötelező feladat
Forgács Mariann social média szakértő a Reggeli vendégeként elmondta, Magyar Péter esetében nemcsak arról van szó, hogy ő maga posztol a közösségi médiában és ez sok emberhez elér, hanem nagyon jól mozgatja a szimpatizánsait is. Nem csak a személyi kultusza élteti ezt, hanem az emberek szeretnének valahova tartozni – ez is az ő malmára hajtja a vizet. Bármelyik magyar márka sokat tenne olyan elérésekért, amilyen a politikusnak van. De fenntartható ez a sok megjelenés? Kiderül a videóból.
rtl.hu
388 napja
Influenszer-botrány: „Az a pénz másra is fordítható lett volna, ez verte ki a biztosítékot”
Forgács Mariann, socialmédia-szakértő szerint Magyarországon is kezd megjelenni a cancel culture, azaz az eltörléskultúra (a kiközösítés modern formája, amikor valakit kiszorítanak a társadalmi vagy szakmai körökből – legyen szó akár online, akár közösségi médiáról, akár személyesen –, mert szerintük bántó vagy vállalhatatlan dolgot tett vagy mondott). Ez történhetett azokkal az influenszerekkel is, akik részt vettek a Magyar Turisztikai Ügynökség által szervezett Influenszer Tripen. A szakértő szerint sokan több ezer követőt veszthettek az eseménnyel.
rtl.hu
404 napja
Jennifer Lopez és Ben Affleck házassági válsága: csak PR-fogás, amit látunk?
Válságban lehet Jennifer Lopez és Ben Affleck házassága, de a pár még semmi konkrétumot nem közölt erről. Az emberek csak találgatnak, és lesik, hogy ki, mikor hordja vagy nem hordja a jegygyűrűjét. Az énekesnő-színésznő éppen legújabb filmjével turnézik – lehet, hogy csak egy kis felhajtásra volt szüksége? Forgács Mariann közösségimédia-szakértő a Reggeliben arról beszélt, mi történhetett a híres „power couple” körül.
rtl.hu
408 napja
Az 55 év felettiek harmada kapott már erotikus tartalmú üzenetet közösségi oldalon
Ugyan a fiatalabb generáció kapcsán gyakran kerül elő, hogy lemondhatunk róluk, mert fel sem néznek a telefonból, az 55 felettiek harmada is közel napi négy órát tölt okoskészülékével, sokan pedig ennél is többet. Forgács Mariann közösségimédia-szakértő szerint a mostani idősebb korosztály bár nem mobillal a kézben született, nagy hatással van rájuk, mivel találkoznak a neten. Mennyire vannak kitéve a közösségi média veszélyeinek, megvezetik-e őket a hamis hírek, ők is összehasonlítják-e az életüket másokéval, és mit tehetünk az egyre gyakoribb internetes csalások ellen? A Reggeli stúdiójában erről beszélgettünk.
rtl.hu
416 napja
A szakértő szerint példaértékű Magyar Péter online ténykedése
Forgács Mariann közösségimédia-szakértő a Reggeliben elemezte Magyar Péter jelenlétét a médiában és a politikában. Elmondta, szerinte vannak fantasztikus képességei, de érdemes lenne nem(csak) a közösségi médiában kamatoztatni azokat. A napszemüveg árverezésről is szó esett, a közösségi média algoritmusai és a politikai ereje is előkerült. Szavazatra lehet váltania az online reakciókat? Forgács Mariann erre is válaszolt.
rtl.hu
438 napja
Káoszt és bizalmatlanságot ébreszt – így védhetjük ki az álhíreket a közösségi médiában
A napokban vírusként terjedt a közösségi médiában az álhír, hogy meghalt III. Károly brit uralkodó. Elsőként az orosz sajtó számolt be erről, hivatalos forrásokra hivatkozva, még az egyik orosz híradóban is beszéltek a rejtélyes halálesetről. Bár percekkel később kiderült, hogy a hír nem igaz, több szakértő is arra figyelmeztet, hogy a közösségi média álhíreivel érdemes résen lenni. Feledy Botond külpolitikai szakértő pedig arról beszélt, az ehhez hasonló álhírek bizonytalanságot és káoszt teremtenek és épp ez a Putyin-rezsim célja.
rtl.hu
474 napja
„Kellene heti egy nap szünet” – így hat a mentális egészségünkre a közösségi média
Átfogó kutatás készült a fiatalok mentális egészségéről, az adatok pedig aggasztóak. A hanyatlás egyik oka az állandó telefon- és közösségimédia-használat. Sok fiatal azt érzi, hogy a celebeknek csillogás és jólét pottyan az ölükbe látszólag teljesítmény nélkül, miközben nekik sokkal többet kell dolgozniuk azért, hogy egyről a kettőre jussanak – magyarázta a Reggeliben Forgács Mariann socialmédia-szakértő. Hogy mit tehetnek a szülők azért, hogy a gyerekek ne a teljes szabadidejüket a mobiljukat görgetve töltsék, és hogyan tudják hasznos dolgokra felhasználni a közösségi médiát, kiderül a videóból.
rtl.hu
479 napja
Kidfleuncer-jelenség: van olyan gyerek, akinek már a születése előtt 60 ezer követője volt
Nem a H&M kampánya volt az első gyerekeket szexualizáló kampány a piacon, ma már sokszor a közösségi médiában is érezhető a gyerekek túlszexualizálása. Forgács Mariann közösségimédia-szakértő szerint egy ilyen kampánynál rengeteg engedélyeztetési kör van, szinte lehetetlen, hogy senki ne vegye észre, hogy nincs rendben.
rtl.hu
529 napja
Menü