Nőalázással autót árulni? - szakértők véleménye a reklámkampányról
A Nissan legújabb magyarországi reklámkampánya nagy felháborodást váltott ki. A hirdetésekben olyan szexista szlogenekkel próbálták népszerűsíteni az X-Trail modelljüket, amelyek sokak szerint sértenek, tárgyiasítják a nőket, és a toxikus maszkulinitást erősítik. A botrány kirobbanását követően a Nissan visszavonta a kampányt, de a döntés hátteréről nem adott kielégítő magyarázatot. A témáról Mérő Vera, a Nem Tehetsz róla, Tehetsz Ellene alapítója, Guld Ádám, médiakutató, kommunikációs szakember és Wolf Gábor, marketing guru beszélt a Reggeliben.
rtl.hu
136 napja
Amikor a MÁV-balesetekből inspirálódik a trash, az veszélyes terep
A Cretins Kretének csatorna Fülhallgató című száma sokakat megbotránkoztatott, a készítők szerint viszont egy fekete humorú paródia, amelyben a biztonságos közlekedésre akarták felhívni a figyelmet. Az eset kapcsán Guld Ádám médiakutatót kérdeztük, trash videókkal tényleg fel lehet-e hívni a figyelmet hasonló problémákra.
telex.hu
255 napja
Már a YouTube-nak is sok volt, amit IShowSpeed legutóbb csinált
Újabb kihívás videóval jelentkezett a megbotránkoztató viselkedéséről ismert IShowSpeed influenszer: egy gyorsan száguldó autót próbált meg állva átugrani. Bár nem lehet tudni, hogy mesterséges intelligencia segítségével készült-e a felvétel, de megvan a kockázata, hogy a rendkívül veszélyes mutatványt más fiatalok is megpróbálják leutánozni. Ez már a YouTube-nak is sok volt, és lépett az influenszerrel szemben. Hogy mit, azt Guld Ádám médiakutatóval, kommunikációs szakemberrel elemeztük ki a Reggeliben.
rtl.hu
331 napja
Kicsoda a Budapesten vicsorgó IShowSpeed, és miért követi őt ennyi fiatal?
Külső szemlélőként felfoghatatlan, hogyan szólíthat meg sok millió fiatalt botrányos videóival a nemrég Budapesten is végigszáguldozó, 19 éves IShowSpeed amerikai influenszer, tartalomgyártó. Guld Ádám médiakutatóval, kommunikációs szakemberrel a Reggeliben megpróbáltuk megfejteni, vajon mivel képes lekötni követői figyelmét az ugató, vicsorgó, erkölcsi szempontból veszélyes közösségimédia-sztár, aki attól sem riad vissza, hogy fizikai épséget kockáztató tartalmakat is gyártson. A szakértő a szülőket is figyelmeztette, hogy próbáljanak párbeszédet kezdeményezni a gyerekeikkel, és magyarázzák el nekik, hogy ezek a teljesítmény nélküli tartalmak miért nem követendő példák.
rtl.hu
349 napja
Megszólalt a médiakutató az influenszerbotrányról
Két influenszer-esemény is volt hétvégén Budapesten, mind a kettő nagyon sok fiatalt tudott megmozgatni, foglalta össze Guld Ádám médiakutató. A szakértő magánemberként úgy gondolja, méltatlan helyzetbe hozták a cégek az eseményeken résztveő fiatalokat. Miért reagáltak az emberek hevesen az eseményekre? Ez lehet a jövő marketingfogása? Kiderül a videóból.
rtl.hu
445 napja
Black Mirror Budapesten – Hogy jutottunk oda, hogy gyerekek sikítva tapossák egymást ezerforintosokért?
Aki akár csak pár másodpercet is látott a magyar influenszer szombati pénzszórós akciójából, valószínűleg próbálta megfejteni, vajon milyen jelenségek vezettek a disztópikus jelenetekig. Guld Ádám médiakutató szerint az okok közt a Z és alfa generáció elmagányosodása áll, amit a reklámpiac remekül tud kapitalizálni. Mindez kevésbé lenne problémás, ha a befutott tiktokkerek egy jó része nem lenne teljesen érzéketlen a társadalmi valóságunkra.
telex.hu
446 napja
Menü