A hírfáradtságtól a közösségi média dominanciájáig: hogyan változik a médiafogyasztás és a politikai kommunikáció?
Az elmúlt években egyre erőteljesebben érzékelhető tendencia, hogy az emberek kerülik a híreket, és a negatív tartalmak sokakat elidegenítenek a hagyományos médiától. Ez a jelenség nemcsak a médiafogyasztási szokásokat, hanem a politikai kommunikációt is alapvetően átalakítja. Guld Ádám, médiakutató, kommunikációs szakember erről az átalakulási folyamatról mesélt Papp Gergőnek és Tihanyi Péternek a Magyar-Menczer vita kapcsán.
rtl.hu
210 napja
Kicsoda a Budapesten vicsorgó IShowSpeed, és miért követi őt ennyi fiatal?
Külső szemlélőként felfoghatatlan, hogyan szólíthat meg sok millió fiatalt botrányos videóival a nemrég Budapesten is végigszáguldozó, 19 éves IShowSpeed amerikai influenszer, tartalomgyártó. Guld Ádám médiakutatóval, kommunikációs szakemberrel a Reggeliben megpróbáltuk megfejteni, vajon mivel képes lekötni követői figyelmét az ugató, vicsorgó, erkölcsi szempontból veszélyes közösségimédia-sztár, aki attól sem riad vissza, hogy fizikai épséget kockáztató tartalmakat is gyártson. A szakértő a szülőket is figyelmeztette, hogy próbáljanak párbeszédet kezdeményezni a gyerekeikkel, és magyarázzák el nekik, hogy ezek a teljesítmény nélküli tartalmak miért nem követendő példák.
rtl.hu
350 napja
Black Mirror Budapesten – Hogy jutottunk oda, hogy gyerekek sikítva tapossák egymást ezerforintosokért?
Aki akár csak pár másodpercet is látott a magyar influenszer szombati pénzszórós akciójából, valószínűleg próbálta megfejteni, vajon milyen jelenségek vezettek a disztópikus jelenetekig. Guld Ádám médiakutató szerint az okok közt a Z és alfa generáció elmagányosodása áll, amit a reklámpiac remekül tud kapitalizálni. Mindez kevésbé lenne problémás, ha a befutott tiktokkerek egy jó része nem lenne teljesen érzéketlen a társadalmi valóságunkra.
telex.hu
447 napja
Menü