Hármas Ferrari-győzelem Katarban, és először nyert a GT3-ban a Corvette
A Katar 1812 km-es versennyel vette kezdetét a WEC 2025-ös szezonja, amely történelmi hármas Ferrari győzelmet hozott. Nagy csapattaktikázás után az #50 gyári autó végzett az élen, megelőzve a privát finanszírozású, Robert Kubicával felálló #83-at, és több büntetésből felálló #51-et. Az LMGT3-ban az utolsó körig tartott a csata, és végül a #33 TF Sport Corvette győzött.
eurosport.com
128 napja
Minden csapat rémálma: Jenson Buttont a csapattársa ütötte ki az élről
Az összes motorsport legfontosabb alapszabálya: ne ütközz a csapattársaddal, a Cadillac Hertz Team JOTA-nál viszont mégis megtörtént. Jenson Button állt az élen a #38-ca, mögötte Alex Lynn jött a #12-vel, és egy biztonsági autós újraindításnál az utóbbi elszámította a csapattársa féktávját. Mindkét autó jöhetett a boxba, ráadásul Lynn még egy áthajtásos büntetést is kapott.
eurosport.com
128 napja
Troli lett az Aston Martin Valkyrie-ből, majd leszakadt az ajtaja
Zűrösen indult a WEC katari idénynyitója a #009 Aston Martin Valkyrie-nek, amely az első óra végén már megjárta a boxot. Az első kiállást követően versenytempónál kinyílt az autó jobb oldali ajtaja, és mivel mérnökök a szériamodellt követő flancos felfele nyíló ajtót terveztek, egy ideig leginkább egy trolibuszra hasonlított. Az elem viszont nem sokáig bírta a menetszelet, és leszakadt.
eurosport.com
129 napja
Csodáld meg a WEC gyönyörű 2025-ös mezőnyét, mind a 8 hypercart!
A csütörtöki harmadik szabadedzés volt az első olyan etap idén, amit élőben közvetített a WEC, így most nyílt lehetőség először hosszabban is megstírölni a fantasztikus 2025-ös mezőnyt. Csináltunk is egyből egy hosszabb összeállítást, amelyben mind a nyolc Hypercar-márka autóját megbámulhatod és meg is hallgathatod, a Toyotától az újonc Aston Martinig.
eurosport.com
130 napja
Robert Kubica érkezése hatalmas előny a Ferrarinak, véli a márka gyári pilótája
A színfalak mögé betekintő videót tett közzé a Ferrari a WEC katari idénynyitójáról; a Red Line - Full Access névre keresztelt sorozat legfrissebb epizódja a márka számára sok küzdelmet hozó 1812 km-es versenyről szól. A bő 20 perces kisfilmben az első naptól kezdve végig kísérhetjük az olasz márka pilótáit és kulcsfiguráit, miközben érdekes történetek bontakoznak ki.
eurosport.com
455 napja
Kizárták a Cadillacet, és csalás miatt súlyos büntetés a GT3-as Ferrarinak Katarban
Már majdnem egy hónap telt el az Endurance-világbajnokság katari idénynyitója óta, de váratlanul két súlyos büntetést is nyilvánosságra hoztak az év első versenyével kapcsolatban. Az ötödik helyen célba érő #2 Chip Ganassi Racing Cadillacet kizárták, az LMGT3-as Vista AF Corse csapat pedig óriás pénzbüntetést kapott, mert eltitkolt három mérnököt, akik az autón dolgoztak.
eurosport.com
465 napja
Egy vagyonba kerülhettek a WEC-csapatoknak a húti lázadók támadásai
Márciusban csak késve tudott elkezdődni az Endurance kollektív tesztje, a Prológ, miután a húti lázadók támadásai miatt a bajnokság felszerelését szállító hajók nem tudtak az eredeti úton haladva eljutni Katarba. Helyette Szaúd-Arábiában kerültek partra a konténerek, ahonnan kamionnal vitték őket a pályára. A Vörös-tenger térségében zajló konfliktus viszont más módon is hatott a WEC-re.
eurosport.com
467 napja
Az Alpine okos taktikája, amit nem mindenki vett észre Katarban
Ügyes stratégiát alkalmazva lett az újonnan érkező gyártók legjobbja a katari WEC-idénynyitón az Alpine #35 egysége. A Ferdinand Habsburg, Chales Milesi, Paul-Loup Chatin összeállítású egység okos taktikája menet közben született meg, szép fokozatosan épült fel, és sokak figyelmét elkerültek az Endurance-világbajnokság idei első versenyén.
eurosport.com
476 napja
Nem vár a Lamborghinitől azonnali, hirtelen fejlődést Daniil Kvyat
Visszafogottra sikerült a Lambroghini bemutatkozása a WEC csúcskategóriájában, és a márka korábbi forma-1-es pilótája, Daniil Kvyat nem számít hirtelen javulásra. Az orosz pilóta szerint fontos, hogy realista célokat fogalmazzanak meg az idei évre.
eurosport.com
480 napja
Jenson Button megjött a WEC-be, és egyből beleállt egy szikrázó csatába
A Katar 1812 km volt Jenson Button bemutatkozó versenye a Hertz Team JOTA csapatnál, de a 2009-es forma-1-es világbajnok egy pillanatra sem volt megilletődött. Sőt a verseny hajrájához közeledve egy kőkemény meccset is bevállalt, ráadásul egy másik Porsche 963-mal, az #5 Porsche Penske autóval, és benne a puhánysággal nehezen vádolható Matt Campbellel. Hullott a forgács.
eurosport.com
490 napja
A Toyotát meglepte a hatodik hely, és Imolában sem számítanak könnyű versenyre
A 2023-as szezont végig domináló Toyotának hosszú ideje nem volt olyan nehéz versenye, mint az idei katari idénynyitó, ahol a #7 egység hatodik, a #8 pedig a tizedik helyen zárt. A tavalyhoz képest szigorúbb BoP-t kapó GR010 Hybridnek ahhoz sem volt meg a tempója, hogy győztessel azonos körön érjen célba, és a vezetők tartanak tőle, hogy Imolában sem lesz sokkal jobb a helyzet.
eurosport.com
490 napja
Hogy még jobban fájjon: kizárták a #93 Peugeot-t Katarban
Drámai végjátékot hozott a WEC idénynyitója, a Katar 1812 km, hiszen a szinte végig a második helyen haladó #93 Peugeot két körrel a vége előtt állt meg, és vesztette el a dobogót. Jean-Eric Vergne nagy küzdelem árán, elektromos hajtással eljutott ugyan a célvonalig, de később kiderült, még pontszerző helyen sem zárt, mivel utólag kizárták.
eurosport.com
491 napja
Hihetetlen: megvan, miért állt meg a #93 Peugeot két körrel a vége előtt Katarban
A WEC 2024-es idénynyitó versenye, a Katar 1812 km, tökéletesen megmutatta, mi a különleges az endurance-sportban. A futam 10 órán át tartott, mégis az utolsó 20 percbe sűrűsödtek a legnagyobb izgalmak. Sőt, az igazi dráma az utolsó előtti körben következett.
eurosport.com
491 napja
A Peugeot szívszaggató kiesése, és az utolsó körök drámái Katarból
Hiába tartott 10 órán keresztül, mégis az utolsó néhány percre maradtak a legnagyobb drámák a WEC katari idénynyitóján. A győztes #6 Porschének egy matrica miatt kellett váratlanul a boxba jönnie, majd az utolsó előtti körnek úgy futottunk neki, hogy még hárman voltak esélyesek a második helyre. Aztán jött a kegyetlen sors, és a Peugeot kiesése. Éld át újra!
eurosport.com
491 napja
Menü