Van az a pozíció, ahol nem hordhat az ember laposat
Vágó Réka volt a 2000-es évek elején az első magyar egyedicipő-dizájner, aki önálló márkát alapított. Vagány esküvői és balerinacipői ma is messziről beazonosíthatók, és közben már vagy harmincezer Batz × Rekavago lábbeli (és több tízezer más céggel közös cipő és táska) is rohangál az utcákon. A külföldi terjeszkedésre is tett egy kísérletet kockázati tőkével, de egyelőre maradt […]
forbes.hu
34 napja
Így robbant be a biztosítókat felforgató új magyar startup a piacra
Egy év alatt 7 százalékos részesedést szerzett a magyar kgfb-piacon, nemrégiben pedig 200 millió eurós értékeltség mellett vont be tőkét az Ominimo szerb-magyar insurtech startup. A digitálisan fejlett „brókerek által dominált” piac tette lehetővé, hogy organikus módon növekedjenek. Saját fejlesztésű IT-val és mesterséges intelligenciával versenyeznek a hagyományos biztosítókkal, és most külföldi piacok meghódítására készülnek. Mutatjuk, hogyan forgatja fel a társaság a biztosítási piacot. Hasonló témákról is szó lesz a Portfolio május 27-ei Financial IT rendezvényén. Regisztráció és részletek itt!
portfolio.hu
47 napja
Ideje szembenézni a valósággal: ezért nem terjeszkednek a magyar webshopok külföldön
Csalókának bizonyult a covid idején tapasztalt meredek forgalomnövekedés a hazai e-kereskedelemben, mivel a háború, az energiaválság és az inflációs környezet átrajzolta a makroterepet, miközben megérkeztek a piacra a külföldi óriások. E keretek között a határon túli terjeszkedés kötelezőnek tűnik, azonban annak előnyeit a magyar webshopok többsége még nem látja, noha mára a hazai piacot jelentős részben külföldi szereplők uralják - írja a Pénzcentrum a Portfolio Retail Day 2025 konferenciáról szóló beszámolójában.
portfolio.hu
95 napja
Az aranytartalékok és a hatékonyságnövelés nyomában: így vészelheti át az építőipar a belassulást
Beragadt uniós források, dadogó hatékonyság, erősödő digitalizációs kényszer, növekvő fenntarthatósági elvárások − nehezített pályán telnek az építőipari vállalkozások mindennapjai Magyarországon. De vajon milyen eszköztárral lehet sikeresen venni az akadályokat, és milyen aranytartalékok vannak a rendszerben? Erről és az iparági szereplőket érintő legaktuálisabb kérdésekről szól a március 27-i Portfolio Építőipar 2025 .
portfolio.hu
105 napja
Oázis a megrendelés sivatagban: csak délibáb a külföldi terjeszkedés a hazai építőipari vállalatok számára?
A csökkenő rendelésállománnyal küzdő hazai építőipar számára immár létkérdés, hogy alternatívák után nézzen. A külföldi terjeszkedés remek menekülő útvonalnak tűnik, de vajon mi kell ahhoz, hogy a magyar vállalatok megállják a helyüket a határon túl? A Portfolio Derczó Istvánt, a több európai országban referenciával rendelkező Weinberg ’93 ügyvezetőjét kérte egy rövid helyzetelemzésre, aki a március 27-i Portfolio Építőipar 2025 Konferencián is reflektál majd a témára.
portfolio.hu
110 napja
Új gyógyszeripari részvény debütálhat a BÉT kisbefektetői számára az év második felében
Felavatták a Goodwill Pharma Nyrt. gyógyszeripari vállalat új székházát Szegeden. A beruházásra egy tavaly novemberben lezárult projekt keretében került sor két másik jelentős fejlesztéssel (nagykereskedelmi raktár bővítésével, gyártási kapacitás növelésével) együtt. A három különböző szegedi telephelyen megvalósított, összesen közel 5 milliárd forintos fejlesztésekhez a gyógyszereket és étrendkiegészítőket gyártó, forgalmazó cég 1,8 milliárd forint feltételesen visszatérítendő uniós támogatást kapott a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program plusz (Ginop plusz) Magyar Multi Program forrásából. A komplex vállalatfejlesztési projekt ünnepélyes – székházavatással kísért – záró eseményén Jójárt Ferenc, a vállalat elnök-vezérigazgatója kiemelte: a tervek szerint egy hónapon belül a cég kilép a BÉT Standard piacára. Továbbá azt is közölte: ha a nemzetközi gazdasági helyzet lehetővé teszi, akkor a cég részvényeit az év második felében elérhetővé teszik a BÉT kisbefektetői előtt is.
portfolio.hu
144 napja
Teljesen átformálta Budapest látképét a WING - Mit terveznek a következő években?
Az elmúlt két és fél évtizedben nagyon sok változás történt a hazai ingatlanpiacon. Látványos beruházások alakították a főváros képét, miközben fokozatosan alakult ki a ma ismert modern ingatlanpiac. A legnagyobb szereplők már a 90-es évek végén jelen voltak, köztük az idén 25 éves WING is. Ezalatt az idő alatt a cégcsoport dinamikus fejlődésen ment keresztül, ami nemcsak a budapesti fejlesztéseiben, hanem a nemzetközi piacokon történő megjelenésében is megmutatkozott. Hogy mik voltak az elmúlt 25 év legfőbb kihívásai, milyen stratégiával lehetett azokat a leghatékonyabban kezelni, illetve milyen tervekkel készül a cégcsoport a következő 25 évre, arról Noah Steinberggel , a WING Zrt. elnök-vezérigazgatójával beszélgettünk.
portfolio.hu
287 napja
Plázát vett Spanyolországban a NER egyik ismert ingatlancége
A többségi tulajdonos, Jellinek Dániel már Tiborcz Istvánnal is együtt mozgott a NER üzleti világában. (Gazdaság,Ingatlan,Spanyolország,külföldi terjeszkedés,Jellinek Dániel)
nepszava.hu
330 napja
Komoly kihívásokkal szembesülnek a nemzetközi szinten terjeszkedő cégek
Negatív regionális márkaarculat, a tőkéhez és finanszírozáshoz való hozzáférés, toborzás és tehetséggondozás, ügyfélszerzés, pénzügy és devizamenedzsment – az iBanFirst szerint ez az 5 fő kihívás, amellyel a CEE régió cégei találkoznak, amikor nemzetközi szinten akarnak terjeszkedni. Terjeszkedni pedig a várakozások szerint egyre több vállalat fog, mert az IMF prognózisa alapján a régiós és a magyar GDP-növekedés is meg fogja haladni a fejlett gazdaságok növekedését.
piacesprofit.hu
420 napja
Megkerülhetetlen tényezővé vált az MBH Bank
A gazdasági kihívások ellenére az MBH Bank rendkívül jó eredményeket ért el 2023-ban: a korrigált, adózás előtti teljes átfogó eredmény meghaladta a 345 milliárd forintot, amely több mint duplája a megelőző évinek.
mandiner.hu
430 napja
A kifektetés a gazdaságpolitika visszatérő jelszava, de fel tudnak nőni a magyar cégek a feladathoz?
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter április elején mutatta be a kormány friss versenyképességi stratégiáját, amiben kiemelte, hogy Magyarország 2030-ra az EU-átlag GDP 90%-át szeretné elérni. Ehhez a magyar gazdaság dualitását kell csökkenteni, amihez még több exportképes kisvállalat kell, és még több külföldi piacon történő befektetés, más szóval kifektetés, ami javítaná a profitegyenleget, amely jelenleg negatív: a külföldi cégek több profitot termelnek Magyarországon, mint amennyit a magyar cégek külföldön. Megnéztük milyen lehetőségei vannak a magyar cégeknek az exporttevékenységük növelésére és a külföldi terjeszkedésre.
portfolio.hu
446 napja
Terjeszkedésének köszönhetően ontja a profitot az OTP
Hat-hét éve még a magyarországi tevékenységből származott az eredmény kétharmada, mostanra megfordult ez az arány. The post Terjeszkedésének köszönhetően ontja a profitot az OTP first appeared on G7 - Gazdasági sztorik érthetően .
g7.hu
485 napja
Menü