A filmvásznak szürke eminenciásai 1. Az angol és a francia filmek utcakép-autói - az igazi népautók
Régi filmeket nézni nagy mániám, s ahogy a YouTube számait látom, ezzel a hóbortommal nagyon nem vagyok egyedül. Szerintem velem együtt sokakat foglalkoztat a kérdés - mik azok az autók a háttérben, amiket szétszórva látunk az utcán? Barátom, azok a régi népautók. Amelyekből alig maradt.
the-zone.hu
7 napja
Ez huszonnyolc éve becsípődött nálam Az új flottatag: Lambretta 150d (1955)
Majdnem az lett a címe ennek az anyagnak, hogy a Római vakációból az ölembe, egy pillanatra megfordult a fejemben az is, hogy felemlegessem Cary Grantet és Audrey Hepburnt, aztán rájöttem – ez a cím, ezek a nevek ma már jó eséllyel semmit nem mondanak a befogadó közönség nagy részének. Akkor csak annyit mondok: ezzel a fura izével most megvakartam egy régóta tartó viszketést.
the-zone.hu
21 napja
Élek! Nagyon is élek! Menetpróba: Nissan Micra, 6. generáció (2025)
A Micra régebbi verziói mindig olyan autók voltak, amilyenekre a csajok vágytak őrülten, s ha lett nekik egy, a pasijaik néha titokban elvitték a saját kocsijuk helyett, mert vezetni ők is szerették. Ha minden igaz, a hatodik generáció egészen pontosan ezt a receptet követi.
the-zone.hu
23 napja
Kész az álomautó, itt a happy ending? Veterános agymenések 2: Szép lett az ótó, de jó is? Megéri tovább reszelni? Érdemes OT-ztatni?
Igen! Őőő... Dehogyis. Azaz - hát persze! Vagy talán mégsem? Az, hogy tényleg örömöt okoz-e az elkészült oldtimer, végtelen sok emberi, élethelyzeti és műszaki szorzó kérdése. Ha tényleg jó, ha tényleg azt az autót akartad és tényleg ott volt a körberajzolt helye az életedben, s az a hely még meg is van, madarat lehet majd fogatni veled. De ez a komplex együttállás nem mindig valósul meg. Sőt, inkább csak ritkán.
the-zone.hu
35 napja
Hibamentes a Mini? Csak majdnem Mini 1.4D-saga: több lépés előre, fél hátra
Miközben az Alfával való haladásom leginkább a Monopoly-hoz hasonlít, ahol mostanában kicsit túl sokszor lépek a „Menj börtönbe” mezőre, a Minivel inkább a derűsebb és primitívebb Gazdálkodj okosan szabályai szerint megy a játék. Igen, volt már, hogy a porszívót is elővettem.
the-zone.hu
49 napja
Csak matatja, vagy mutatja is az utat? Jeep Compass-bemutató, 2025
A most leköszönő Compass viszonylag stílusos kinézetű, ám kiemelkedően átlagos kivitelű termék volt. A bemutatón megismert adatok és egy gyors körbejárás tanúsága szerint a Jeep tanult a hibákból: az új széria ott erősít, ahol a réginek bevérzett a szeme.
the-zone.hu
59 napja
Az injektor is ember! Zsebbe vág! Amit a befecskendező rendszerek javításáról, a meghibásodásaik elkerüléséről tudni érdemes
Elfárad, hibázik, megbetegszik, s olykor kés alá is fekszik, de kellő odafigyeléssel azért sokáig jól érzi magát, s csendben teszi dolgát. A modern üzemanyagellátó-rendszer precíziós szerkezet, javítását nem sokan vállalják. A CsíkZone a műfaj egyik főorvosával, a dízelszivattyúk és injektorrendszerek gyógyítójával, Szeles Áronnal járta körbe a témát. Érdemes odafigyelni arra, amit üzen.
the-zone.hu
63 napja
Ez most baj Nózi, a Magstadtból lett Alfa egyszerre hoz óriási örömöt és súlyos bosszúságot
Azt hittem, ennyi rákészülés, ilyen sok alapos munka, ennyi ráfordított idő után Nózi már úgy áll majd forgalomba, hogy szinte azonnal használható lesz. Ehh... Harminckilenc évnyi öregautózás után hogyan lehettem ennyire, vészesen, súlyosan, bután, hülyén naiv...
the-zone.hu
77 napja
Vezettük az elektromos Suzuki Vitarát
A Suzuki nem kapkodta el az elektromos autók piacára való belépést. Érthető az átgondolt és alapos előkészület, hiszen a díszes pedigréjű e Vitara zsúfolt piacra érkezik és nem akar veszíteni a népszerűségéből. Prototípus menetpróbán jártunk, először vezettük a Suzuki újdonságát.
the-zone.hu
83 napja
Magyarország, BYD-nagyhatalom? Fontos kerekasztal-beszélgetésen jártunk. Az interjúalany Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke
A BYD legnagyobb külföldi üzleteinek nyélbeütője, legtöbb külföldi gyárának alapítója, a márka nagykövete, a kínai Forbes magazin szerint Kína egyik legjelentősebb nője, a World Car Awards a 2025-ös Év Emberének választotta – Stella Li-től, az óriáscég második emberétől első kézből tudhattuk meg, hogy egyebek mellett mikre készül a BYD Magyarországon.
the-zone.hu
88 napja
Boldog 30. szülinapot 1995-ösök! A világ autós és egyéb eseményei harminc évvel ezelőttről
Igen, jól látod. Ezek az autók rövidesen mind OT-képesek lesznek. Harminc évvel ezelőtt nemcsak az iparban, hanem a világban is elég nagy felfordulás volt.
the-zone.hu
91 napja
Más után lapátolom a ganét Lassú gyógyulás: tényleg elkezdtem kijavítani a Mini One D hibáit
Látjátok, ezért kell Németországból autót venni, hiszen ott még abban a romban is vadonatúj minden cserealkatrész, amit épp a bontóba készülnek betolni. Csaxólok, hamis az állítás.
the-zone.hu
105 napja
Megmentsem-e azt az öreg verdát? A figyelmeztetés, amit senki nem fogad meg
Néha jobb, ha a rózsaszín álmokat szétfújja valaki, még mielőtt megjön a baj. Tanácsom: a szomszédban szomorúan porladó Škoda Octaviát hagyd a helyén, még ezer forintot se kínálj fel érte.
the-zone.hu
119 napja
Kezdeti zűrzavarból a végére rend
Nem indult egyszerűen a 2024-es év, aztán még komplikáltabb lett. Nóziról többször hittem, hogy a finisbe fordult, aztán mégse, a Cagiváról, hogy végre nem ereszt a tankja, aztán kiderült, hogy de igen, a Kati Vespája pedig kábé hat agyvérzést hozott ajándékba nekem. A Kád, azaz az 1500-ös Fiat viszont fényesen meghálálta azt, amiért bő két évvel ezelőtt megvettem. Viszont sok jó anyagot csináltunk a Speedzone-nal – öröm visszanézni őket.
189 napja
A feladat: Wartburgból Alfát!
November elejére már tényleg szinte semmi nem állt útjában annak, hogy Nózit veteránminősítésre és műszaki vizsgára vigyem. Két kapaszkodó, néhány vezetékhosszabbítás, egy benzinszűrő, két öv és egy sztrájkoló henger. Igen, jól látod – háromhengerezett. Jó indulattal megvolt a három és fél.
203 napja
Egy valódi piaci körkép
A jó hír: Olaszországban bizony zúz az adok-veszek az oldtimer-piacon, ráadásul sokkal fiatalabb és pörgősebb a rajongóbázis, mint mondjuk, Ausztriában, vagy Németországban. Ez a beszámoló a témában, tehát lényegre törőbb, szikárabb, s talán kissé anyagiasabb, mint az előző. Az volt a csillámpor, ez itt a matek. Ettől még érdekes lesz.
217 napja
Vigyétek, mert válik az asszony!
Azt hiszed, hogy jártál már sok érdekes autóbuzi-helyen, láttál már mindent, neked már nem lehet újat mutatni. Aztán másodszor is eljutsz a bolognai fesztiválra, és ott ismételten rájössz: évtizedeken át elmélyülten pallérozgatott autós tudásod oly szánalmasan csekély és híg, hogy szinte fáj. És igen, voltak kétségbeesett eladók is...
231 napja
Boldog 40. szülinapot 1984-esek!
Ha a robbantásokat, a tízmilliókat sújtó etiópiai éhínséget, az Irán elleni iraki vegyifegyver-használatot, s Mark Zuckerberg megszületését leszámítjuk, 1984 korántsem lett orwelli disztópia: békés, innovációkban gazdag év volt, még bőven tele igazi autókkal.
245 napja
Használatra kész, átadtam!
Ezt a pillanatot se hittem már, hogy egyszer eljön. Most odamész, kinyitod a benzincsapot, kihúzod a szívatót, hármat rárúgsz és beindul. Ráülsz, odavisz, ahova akarod. Tehát ünnepélyesen átadtam végre Katinak. De azért még párszor megszívatott ez a dög – mármint a Vespa.
259 napja
Már fénylik!
Igen, azt tudjátok már, hogy menni tud, de azt is, hogy augusztusban az Alfa még messze volt attól, hogy készen legyen. Azóta már ezer apró lépéssel vagyunk előrébb, s az autó tényleg gyönyörű. De van még belőle hátra, a sztori itt nem ér véget, ne aggódjatok.
273 napja
Akkor most: szoborból motort
Senki nem mondta, hogy könnyű lesz, de azt, hogy egy év szerelést követően csupán egy látszatmotort tudok átadni Katinak a szülinapjára, s hogy az hónapokkal később, sok-sok szerelést követően se lesz még üzembiztos – na, innen már kezdett érdekes lenni, még az én skálámon is.
287 napja
Róma, s egyéb csodák
Amikor nekiindultunk ennek a hosszú túrának a Káddal, bevettem néhány olyan pontot a terveinkbe, amelyekről nem tudtam, megvalósíthatók-e, s ha igen, van-e értelme erőltetni őket. Utólag már egyszerű a válasz: igen, igen.
301 napja
Meleg lesz, de sikerül!
Ezzel a felkiáltással ültem a Kád volánja mögé, amikor kihajtottam a garázsból. Autó roskadásig pakolva, szintek ellenőrizve, ami beállítható, megrángatható, kicserélhető, feltölthető és meghúzható, az beállítva, megrángatva, kicserélve, feltöltve és meghúzva – kicsit az autó oldala is, hiszen már eleve így vettem. 3200 kilométert terveztem – végül nem annyi lett.
315 napja
Még nagyobb fába vágjuk
Tavaly csak háromezer-pár száz volt a táv, az idei terv már egy négyezer kilométeres, fullos, kéthetes út Olaszországba. Azt is tudtuk, hogy valószínűleg folyamatosan 30-40 fok körül lesz a kánikula. Sebaj, az autó fiatal, alig 58 éves. Bírja. Mert bírnia kell.
329 napja
Új múzeum – ez durva lesz…
Nyílt egy új autómúzeum a Kiskunlacháza-környéki tóvilágban. Ötven autó, Bugattik, ős-Mercedesek, fele ennyi motor, két sugárhajtású vadászgép, traktorok, gőzgépek. És működnek is. Szem nem marad itt szárazon.
343 napja
Véletlenül az olaszoknál kötöttünk ki
Régi szokás a családunkban, hogy júniusban, a vakáció kitörésekor elmegyünk egy hétre Balatonra. Idén aztán egész más ötletünk támadt. Amit utána nem valósítottunk meg. Hanem egy harmadik helyre mentünk. Egész máshogy. Mással.
357 napja
Finisben vagyunk!
Már kvázi autó: motorja van és váltója, ablakai, utastere, világító lámpái és csillogó díszei. Két hónap alatt óriásit lépett előre Nózi ügye.
371 napja
Menü