Nézd itt élőben a harmadik szabadedzést a WEC katari idénynyitó hétvégéjéről
11 óra teszt és három szabadedzés után elérkezett az időmérő napja, előtte azonban még rendeznek egy rövidebb, hatvan perces utolsó gyakorlást. Nézd itt élőben, ahogy a csapatok elvégzik az utolsó simításokat az év első kvalija előtt.
eurosport.com
493 napja
Fölényben a Porsche, de különös dolgok látszanak a Toyotánál és a Ferrarinál
Az elmúlt évhez képest erősteljesen feje tetejére állt a világ a WEC-ben, legalábbis az eddig látottak alapján. Csütörtökön két másfél órás szabadedzést rendeztek az idénynyitó helyszínén, Katarban, és mind a kettőn a Porsche végzett az élen. Ráadásul egyelőre a Peugeot és a Cadillac tűnik a két nagy kihívónak, miközben a Toyota és a Ferrari egyelőre hátrányban van.
eurosport.com
494 napja
Porsche-Ferrari meccs a katari első szabadedzésen
Csütörtök délelőtt megkezdődött a WEC idénynyitójának hivatalos programja, és a másfél órás első szabadedzésen hasonló dolgokat láttunk, mint a hét eleji Prológon. Ezúttal is a Porsche Penske Motorsport #5 egysége végzett az élen, viszont csak minimális előnnyel megelőzve az #51 Ferrarit.
eurosport.com
494 napja
Lamborghini: nem álmodozni jöttünk jó eredményekről, hanem tanulni
A WEC Hypercar-kategóriában most bemutatkozó Lamborghininél nem álmodoznak azonnali jó eredményekről, hanem tanulni szeretnének, és stabil alapokra helyezni a programot. A SC63-nak Katar lesz a legelső versenye, és az olasz márkánál most először nyilvánosan is elismerték, visszavetette az autó fejlesztését a tavalyi nagy tesztbaleset.
eurosport.com
494 napja
A búcsúversenyén robbanthat nagyot a hátsó szárny nélküli Peugeot 9X8
Van némi ironikus abban, hogy hátsó szárny nélküli Peugeot 9X8 hypercar az utolsó WEC-versenyén érheti el a legjobb eredményt. Márpedig a katari teszten látottak alapján ez erősen benne van a pakliban, és a márka ex-forma-1-es pilótája, Stoffel Vandoorne is állítja, az autó még sehol nem működött annyira jó, mint itt.
eurosport.com
495 napja
Tényleg baj van? A Toyota főnöke szerint a pontszerzéshez is mázli kell nekik
Váratlanul gyengén szerepelt a Toyota a WEC Prológon, a bajnokság szezon előtti kollektív tesztjén. A tavaly hét futamból hatot megnyerő japán márkát ezúttal hat rivális gyártó is megelőzte a legyorsabb körök összevetésében, hátránya pedig 1,4 másodperc volt. Kamui Kobayashi nemrég kijelentette, valós gondjaik vannak, és a pontszerzéshez is szerencsére lenne szükségük.
eurosport.com
495 napja
Képeken a WEC 2024-es szezonnyitó tesztje
Hónapok óta vártuk, hogy természetes környezetükben lássuk a WEC versenyautóit, és ez a pillanat most eljött. Nincs több neonfény, nincs több renderelt izé, bemutatóterem, árnyékos garázskép. Végre a nyilvánosság elé lépett teljes pompájában a WEC 37 fős mezőnye.
eurosport.com
495 napja
Feltámadt a Ferrari a végére, de a Porsche lett a WEC-prológ legjobbja
Hétfőn egy három- és az ötórás, kedden pedig két háromórás etapot tartott a WEC-prológon, az Endurance-világbajnokság hagyományos, szezonkezdő kollektív tesztjén. Az első három szakaszhoz hasonlóan a negyedikben is a Porsche futotta a legjobb időt, de a végére a Ferrari is megérkezett az élcsoportba.
eurosport.com
496 napja
A Porschéről és a Peugeot-ról szólt a WEC-prológ harmadik tesztje
Kedden folytatódott Katarban a prológ, a WEC szezonkezdő, kollektív tesztje, ahol ismét egy háromórás etap állt a csapatok rendelkezésére. A hűvösebb pályán az időeredmények elmaradtak a hétfő estitől, de így is egy Porsche végzett az élen.
eurosport.com
496 napja
Elhalaszthatják az Endurance Világbajnokság katari Prológját
A szervezők tájékoztatása szerint elképzelhető, hogy az Endurance Világbajnokság rákényszerül a szezonnyitó Prológ elhalasztására, miután szállítási problémák miatt a csapatok felszerelése még mindig nem érkezett meg Katarban. A WEC-ben minden szezon elején tartanak egy közös tesztet, amit Prológnak neveznek, és ez kerülhet új időpontra.
eurosport.com
501 napja
A Ferrari nem számít egyszerű hétvégére a katari WEC-idénynyitón
Másfél hét múlva Katarban kezdetét veszi a 2024-es WEC-szezon. A mezőny először jár a közel-keleti pályán, így a csapatok nagy részének kevés vagy semennyi tapasztalata sincs innen. A Ferrari már tesztelt Katarban a 499P hypercarral, és a kör speciális jellege miatt nehéz versenyre számít.
eurosport.com
501 napja
Erős és könnyű lesz a Porsche, nehéz a Lexus – itt az LMGT3-as BoP Katarra
A Hypercar-kategória mellett az Endurance Világbajnokságon idén bemutatkozó LMGT3-géposztály is megkapta az első futamra vonatkozó BoP-táblázatot, azaz a teljesítmény kiegyenlítő számokat. A GT-autók esetében a súlyt, a teljesítményt, a hasmagasságot, a maximális hátsó szárny meredekséget és az egy etapban felhasználható energiát szabályozzák.
eurosport.com
502 napja
Dögnehéz lesz a Toyota, szárnyalhat a Peugeot – kiadták a katari WEC-BoP-t
Egyre közelebb a WEC 2024-es szezonjának nyitánya; ennek bizonyítéka, hogy az FIA nyilvánosságra hozta a katari idénynyitóra érvényes teljesítmény kiegyenlítő számokat. Az idei évre némileg változott a BoP hatásköre (nőtt a kiosztható maximális pluszsúly), és nem meglepő, hogy ez a tavaly egy híján minden futamot megnyerő Toyotát érinti leginkább.
eurosport.com
502 napja
Menü