Mi már 20 évesen dollármilliomosok lettünk!
A földkerekség összes fiatalja bolondul értük: divat- és stílusikonokká váltak. Szépek, sikeresek, sőt a Z generáció ikonjaivá váltak, pedig ők maguk is nemrég töltötték be a 20. életévüket. És elmondhatják magukról, hogy fiatal koruk ellenére máris irdatlan vagyont kerestek.
blikk.hu
85 napja
Hatalmas küzdelem folyik a munkavállalókért
Az átlagbér négyszeresére nőtt Magyarországon 2007 óta (185 017 forintról 348 800 forintra), a szakképzettek garantált bérminimuma pedig közel ötszörösére emelkedett. Drágult közben az élet is: 250 forintról 400 forintra emelkedett az euró ára. Idén 18 éves a HVG Állásbörze, a szervezők pedig megvizsgálták, hogy mi változott egy generáció felnőtté válása óta a hazai munkaerőpiacon.
piacesprofit.hu
91 napja
Hogyan netezik a "TikTok-generáció"? Íme a fiatalok tartalomfogyasztási szokásai
Más világban nevelkedtek, más hatások érték a Z generációt, vagyis azokat a 16-30 év közötti fiatalokat, akik mostanában érkeztek meg a munkaerőpiacra, akik éppen most teremtik meg az egzisztenciájukat és lesznek stabil részei a fogyasztói társadalomnak. Ők azok, akik próbálnak egyszerre jelen lenni az online és a fizikai világban egyaránt. Ez a hibrid életforma alapjaiban határozza meg, hogy milyen tartalmakat fogyasztanak, milyen termékeket vásárolnak, illetve, hogy miként reagálnak a termékek, szolgáltatások, és a márkák üzeneteire. Egy átfogó Z generációs felmérést mutatott be a Compact TV, amelyben a fiatalok reklám- és tartalomfogyasztási szokásait vizsgálják. Sok meglepő tény is kiderült, például, hogy legjobban a YouTube videókat megszakító hirdetések idegesítik a fiatalokat, de az is, hogy a várakozásokkal ellentétben igenis néznek TV-t.
portfolio.hu
92 napja
A világ szeme előtt nőtt fel, de az emberek képtelenek vele együtt öregedni
Millie Bobby Brown szembeszállt a külsején és korán csámcsogó cikkek íróival. A Stranger Things sztárja kamaszkorától kapta a sértő kommenteket, de mostanra megtanulta, hogyan érdemes ezekre reagálnia.
telex.hu
99 napja
Sok Z generációs a kriptókkal kezdi a befektetést – de veszélyek leselkednek rájuk
A Világgazdasági Fórum felmérése szerint a 18-27 éves Z generáció 30%-a már egyetemista korában megkezdi befektetéseit – írja a Financial Times . A fiatalok pénzügyi aktivitásának növekedését az újhullámos, alacsony költségű mobilalkalmazások és egyéb digitális eszközök elérhetősége segíti. De nem mind arany, ami fénylik: sok szélhámos igyekszik lehúzni a gyanútlan befektetőket.
portfolio.hu
100 napja
Mennyire hisznek az influenszereknek a magyar fiatalok?
A Z generáció vásárlási döntéseit már nem a hagyományos reklámok, hanem az influenszerek és az árak alakítják. Trunk Tamás generációkutatóval beszélgetünk arról, hogyan formálja a közösségi média a fiatalok identitását, értékrendjét és pénzügyi szokásait.
rtl.hu
101 napja
Szóra nyílt a mesterséges intelligencia szája: itt a nyelvtanulás legkorszerűbb módjai
Megérkeztünk a 21. századi nyelvtanulás AI-alapú új állomásához. Ingyenes nyelvórákat harangoztak be az I. Országos KRÉTA IFM Napra. Megszólítanák az Alfa- és Z-generáció tagjait,
economx.hu
108 napja
Húzós tétel a kiadásokban a digitális rezsi - Főleg a fiataloknak
Ma már a digitális rezsi mindenkit érint kisebb vagy nagyobb mértékben, különösen igaz ez a fiatalokra, diákokra, akik sokféle appot használnak, és a digitális világhoz kötehető szolgáltatásért fizetnek elő. Kiemelten fontos a tudatosság ezen a téren, például a kedvezmények kihasználása, amellyel évente akár több tízezer forint is megtakarítható – közölte a K&H, az általa szervezett Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő középdöntője apropóján. Ismertetik azt is, hogy mennyit költenek a magyarok a digitális szolgáltatásokra.
portfolio.hu
109 napja
Munkafront 2025: nem Z generációsnak való vidék? Szakértők árnyalják a képet
A mostani recessziós környezetben nincs könnyű dolga egy Z generációsnak, ha munkafronton szeretne helytállni. Van azonban néhány jó tanács, amelyet szem előtt tartva jobb esélyekkel érvényesülhet annak ellenére is, hogy az AI tömegesen tarolja le a kezdő pozíciókat. A május 9-i Portfolio GenZ Fest 2025 -ön szintén hangsúlyosan jelenik meg, hogy mi lehet a célravezető taktika karrier ügyben az ez idő tájt tömegesen a munkaerőpiacra lépő korcsoport tagjai számára.
portfolio.hu
109 napja
Két dolognak hisznek a magyar fiatalok: az influenszereknek és az áraknak
A magyar Z generáció sokszínű, tagjainak fontosak az értékek, de a spórolás még fontosabb. Sokat vásárolnak az interneten, de alaposan utána is néznek a megrendelni kívánt terméknek, és hallgatnak az influenszerekre – de csak azokra, akiket hitelesnek tartanak. Ez a Diverzum friss Z generációs kutatásából derül ki.
hvg.hu
112 napja
Steigervald Krisztián: Kétlem, hogy van lusta, meg önmegvalósító generáció
A mai fiatalok lusták, türelmetlenek, nem akarnak dolgozni. Vajon igazak ezek a vádak, vagy csak meg kellene értenünk a 16-30 év közöttieket, hogy áthidalhassuk a szakadékot? A fenti kérdéseket és még sok más témát feszegettek a meghívottak azon a kerekasztal-beszélgetésen, amelyet a Diverzum webszolgáltató szervezett.
nepszava.hu
112 napja
Rendhagyó rendőrképzés
Rendhagyó rendőrképzés Zsaru Magazin 2025. 03. 13., cs - 12:35 Március elején különleges tréning helyszíne volt a Miskolci Rendvédelmi Technikum (MRVT) objektuma, a Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) oktatói ugyanis összevont csoportban foglalkoztak Z generációs rendőr- és egészségügyi technikumi tanulókkal.
police.hu
115 napja
Így vehetők rá a huszonévesek a vásárlásra
A mai Z generáció, vagy Zoomerek 64 százaléka követ influenszereket, átlagosan napi 4,6 órát töltenek online. Náluk a költésen belül a legkomolyabb tételt az ételrendelés jelenti. A Z generáció
economx.hu
118 napja
Élményalapú élet? A Z generáció tagjai átlagosan napi négy és fél órát töltenek az internetet, van, aki gyakorlatilag végig online lóg
A 14-28 évesek a digitális platformokon tájékozódnak vásárlás előtt, és minden korábbinál fontosabb számukra az elégedettség – állapította meg egy felmérés.
nepszava.hu
121 napja