Kína mindent visz? Sokat megtudtunk az autópiac kihívásairól
Magyarország helye és szerepe a nemzetközi autóiparban, az új gyárak gazdasági hatásai hazánkban, az elektromos autók helyzete - erről mind szó volt az Indamédia Automotive Summit 2025 konferenciáján
economx.hu
47 napja
Egyre gyakrabban kell sárga angyalt hívni az új autókhoz
Az európai közlekedési szokások mélyreható átalakuláson mennek keresztül: egyre nő a hibrid és elektromos modellek száma az utakon – hívja fel a figyelmet az Europ Assistance és az Ipsos által készített 2025-ös Mobilitási Barométer. A modern autók azonban éppen a bonyolult elektronika és az érzékeny alkatrészek miatt olyan meghibásodásokat generálhatnak, amelyek miatt gépjármű asszisztenciára szorulnak.
piacesprofit.hu
47 napja
Indiai cég menti meg a csődtől a KTM-et
Az indiai Bajaj Auto 800 millió eurós hitelcsomaggal és többségi tulajdon megszerzésével menti meg az osztrák KTM motorgyártót a csődtől. A finanszírozás részeként a Bajaj átvállalja a Pierer Bajaj többségi irányítását, miközben a KTM gyorsított átszervezési tervvel igyekszik stabilizálni működését.
portfolio.hu
47 napja
Olyan EU-s terv szivárgott ki, amivel leradírozhatják, vagy mennybe emelhetik a magyar akkuipari álmokat
Franciaország azt javasolja, hogy az Európai Bizottság közvetlen támogatással segítse az uniós akkumulátorgyártást, elsősorban az EU-n belül előállított termékek előnyben részesítésével. A támogatások kilowattóránkénti prémiumot jelentenének, de csak azoknak a gyártóknak, akik bizonyos arányban európai eredetű alkatrészeket használnak – ez pedig kérdésessé teszi, hogy a magyarországi, kínai hátterű beruházások is részesülhetnek-e belőle. Ha azonban sikerül a gyártás földrajzi helyét is elismerni támogatható szempontként, Magyarország komoly nyertese lehet a tervnek.
portfolio.hu
47 napja
Mire megy a magyar gazdaság a BYD budapesti központjával?
Több száz magyar egyetemista juthat majd jól fizető állásokhoz a BYD nemrég bejelentett budapesti központjában, és mindenképp jó hír, hogy nem csak gyártás érkezik az országba – mondja Braun Erik közgazdász. Közben viszont még a mostaninál is kiszolgáltatottabbak leszünk az autóiparnak és a Nyugat-Európába irányuló exportnak, ami az egész országnak súlyos kockázat.
telex.hu
47 napja
Rossz hírt kaptak a németek, ezt mi is megérezzük
Továbbra is a rendeléshiánytól szenvednek a német cégek. Egy friss felmérés szerint szinte nincs ágazat, amely fellendülést mutatna. Januárhoz képest némileg csökkent, azonban továbbra
economx.hu
47 napja
„Randiközpont” lett Magyarország – az elitligába tartunk - Automotive Summit 2025 - autóipari konferencia
A jövőben 1 millió legyártott autóval és 2 millió motorral az elitligában lehet a magyar ágazat.
totalcar.hu
47 napja
Automotive Summit: „Brutális verseny jön a kínai barátainknak köszönhetően”
Magyarországon a fizetések messze nem emelkednek olyan arányban, mint az autóárak – ez pedig komoly hátráltató tényező. Pedig a régióban nem mindenhol ilyen szomorú a kép, Csehországban
economx.hu
47 napja
Megfizethető elektromos autót villantott a BYD, ezzel tarolná le Európát
A BYD új, megfizethető elektromos modelljével erősíti európai jelenlétét: a Dolphin Surf nevű teljesen elektromos kompakt autó kevesebb mint 23 000 euróba, vagyis durván 9,3 millió forintba kerül majd - számolt be a Bloomberg .
portfolio.hu
47 napja
Hogyan telefonált a BMW Debrecenbe? Mi a helyzet az akkumulátorhisztivel? - válaszok a városból - Automotive Summit 2025 - autóipari konferencia
A 2015 óta tartó fejlesztési időszak a város "harmadik iparosítási időszakát jelenti".
totalcar.hu
47 napja
Ítéletet mondtak a cégvezetők: rossz idők jönnek, még nem értük el a mélypontot
Ha az euróban számított heti árbevételt nézzük, akkor 2025 hasonlóan indult, mint az előző év, azonban szerintem ez csak látszólag pozitív, nem állunk ilyen jól – mondta egy székesfehérvári üzleti fórumon Sinkó Ottó, a Videoton Holding társ-vezérigazgatója. A város polgármestere szerint, ami Székesfehérváron történik, az meghatározza az egész magyar gazdaságot, ugyanakkor sok múlik azon, mi zajlik a világban, amivel kapcsolatban nőtt a bizonytalanság. A rendezvényen felszólaló helyi cégvezetők többsége pesszimistán nyilatkozott a rövid- és középtávú kilátásokról.
portfolio.hu
47 napja
Bacsa György: Falba ütközött a villanyautók térnyerése – Automotive Summit 2025
Mi lesz a benzin és a gázolaj sorsa? Meddig tudnak terjeszkedni az elektromos autók? Többek között ezekre a kérdésekre is választ adtak a szakértők az Economx által szervezett Automotive Summit
economx.hu
47 napja
Nagy lehetőség előtt állnak a kelet-magyarországi vállalkozók
Két hét múlva, június 4-én Debrecen ad otthont a Portfolio Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum c. konferenciájának, ami kiváló lehetőséget kínál a régió vállalkozóinak és gazdasági szakembereinek, hogy első kézből tájékozódjanak a legaktuálisabb gazdasági kérdésekről és lehetőségekről, valamint arról, hogy tudnak együttműködni a térségbe érkező óriásgyárak és a helyi vállalkozók.
portfolio.hu
48 napja
Elon Musk bemondta: júniusban kikerülnek az utcákra a robotaxik!
Elon Musk bejelentette, hogy a Tesla még júniusban elindítja robotaxi szolgáltatását Austinban, amit később Los Angelesben és San Franciscóban is bevezetnek - írta a Cnbc . A szolgáltatás kezdetben 10 járművel indul Austinban, és ha a bevezetés problémamentesen zajlik, gyorsan több ezer járműre bővítik a flottát.
portfolio.hu
48 napja
Drasztikus lépésről döntött a General Motors
A General Motors leállítja bizonyos amerikai járművek exportját Kínába - írja a Fox Business.
portfolio.hu
48 napja
Elon Musk elárulta, hogy a Tesla élén lesz-e 5 év múlva
Zajlik a Katari Gazdasági Fórum, amelyen Elon Musk is felszólalt, és többek között arról beszélt, hogy ott lesz-e még a Tesla élén 5 év múlva - tudósított a Bloomberg .
portfolio.hu
48 napja
Kétélű fegyver: az erős euró meglepő hatása az EU gazdaságára
Donald Trump vámháborúja és az euró erősödése kettős csapást mér az uniós exportőrökre, különösen az amerikai piacra termelő iparágakra. Az árfolyamhatás nemcsak az USA-val, hanem Kínával szemben is rontja az európai versenyképességet. Ugyanakkor az erős euró miatt az EKB folytathatja a lazítást, ami a finanszírozáson segíthet.
portfolio.hu
49 napja
A CATL megcsinálta az év eddigi legnagyobb tőzsdei bevezetését, fel is robbant az árfolyam
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a Debrecenben gyárat építő CATL részvényei több mint 18 százalékkal emelkedtek a hongkongi tőzsdei debütálásuk során kedden - közölte a CNBC .
portfolio.hu
49 napja
Az akkugyártás felelős a 0,4 százalékos gazdasági visszaesés több mint feléért
A Telex egész napos élőműsorában Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője, és Weiler Vilmos, a Telex újságírója beszéltek többek között a magyar gazdaság kihívásairól, a hazai akkugyártásról és az árrésstopokról.
telex.hu
49 napja
Hamarosan beindul a legújabb magyarországi akksigyár, jó sok fülöp-szigeteki munkás kell hozzá
Gőzerővel zajlanak a munkálatok Debrecenben, a CATL akkumulátorgyárában, ahol a főépület már elkészült, és jelenleg a gépesítés zajlik. Az éles cellagyártás a tervek szerint év végén indulhat, ehhez viszont 2000 főre lenne szükség, miközben jelenleg 650 teljes állású munkavállalójuk van. A munkaerő-kérdést a cég részben külföldről bérelt dolgozókkal oldja meg, már ebben a hónapban érkeznek a Fülöp-szigetekről munkások, míg év végére a számuk durván 500 főre, vagyis a tervezett létszám negyedére nőhet. A debreceni gyárat érintő legfontosabb aktualitásokról, az üzem európai szerepéről, és a külső környezet, beleértve a vámháború hatásairől beszélgettünk a CATL képviselőivel.
portfolio.hu
50 napja
Rekordbevétel mellett zuhanó profit az AutoWallisnál
A változékony makrogazdasági környezet ellenére több mint 20 százalékkal 107 milliárd forintra növelte árbevételét az első negyedévben az AutoWallis, viszont a társaság EBITDA-ja, elsősorban a kedvezőtlen működési környezet miatt 31 százalékkal csökkent.
portfolio.hu
50 napja
Merész jóslatot tett a Debrecenbe készülő CATL kínai elnöke az elektromos jármű forradalomról
A CATL elnöke szerint 2028-ra a kínai nehézteherautó-eladások fele elektromos járművekből állhat, ami jelentős növekedést jelent a 2024-es 10%-hoz képest, és a fosszilis üzemanyagok iránti keresletben is drasztikus változások felé mutat.
portfolio.hu
51 napja