Magyarországon lesz a BYD európai központja
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött egymással Magyarország és a BYD kínai járműipari vállalat, amely Magyarországra hozza európai központját. Mintegy kétezer új munkahelyet telepítenek Magyarországra, amely fejlesztéssel és szolgáltatásokkal foglalkozik a jövőben.
portfolio.hu
52 napja
A kormány 300 ezer tartalékosa 24 órát nem bírna a munkahelyén
Czomba Sándor államtitkár szerint a hazai munkaerőpiacon 300 ezer inaktív személy potenciálisan elérhető, őket kell integrálni valahogy. Probléma, hogy ez a „tartalékos" csoport markáns
economx.hu
52 napja
Egészen különös dolog történt a használt kabriók piacán
A 2025. január-áprilisi adatokat nézve jelentős átrendeződést láthatunk a magyarok által leginkább keresett használt kabriók piacán: a BMW és a Ford kedvelt modelljei átadták a helyüket a Volkswagen és a Fiat autóinak. A Használtautó.hu szakértői a január elejétől április végéig tartó időszakban vizsgálták, hogy melyik kabrió modellek a legnépszerűbbek az érdeklődők körében.
piacesprofit.hu
53 napja
Szijjártó Péter: Az autóipar továbbra is a magyar gazdaság húzóereje
A magyar autóipar a globális nehézségek ellenére is meg tudta őrizni a teljesítményét.
demokrata.hu
54 napja
Brutális emelkedés: a használtautó-piacot is berobbantotta Trump
Áprilisban éves bázison kiugróan nagyot (közel 5 százalékot) emelkedett az amerikai nagykereskedelmi árveréseken eladott használt járművek ármozgását figyelő Manheim index. Újabb adat
economx.hu
56 napja
A kormány a járműipar fejlődését hátráltató nehézségek elhárításán dolgozik
„Rengeteg olyan tényező van, amely akadályozza a fejlődésünket” – mondta Magyar Levente.
demokrata.hu
58 napja
Megjött a magánszemélyek és a cégek autóvásárlási kedve
Továbbra is dübörög a piac, rengeteg új autó járja az utakat.
piacesprofit.hu
61 napja
Akkora pofon készülődik Musknak Szegeden, hogy a műholdról is látszik
Műholdfelvételek mutatják, hogyan formálódik a BYD hatalmas európai gyára. A világ leggazdagabb embere felkötheti a nadrágját - lehet, hogy hiba volt beleszólni az európai politikába. A Szeged
economx.hu
65 napja
Hogy lehet hatékonyabban egyensúlyt teremteni a villamosenergia-fogyasztás és -termelés között?
A Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencián Tóth András István, az E.ON Hungária Csoport megoldásértékesítési igazgatója az energiapiac jelenlegi helyzetéről és jövőbeli kilátásairól tartott előadást. A szakember kiemelte az energiaárak alakulását és a rugalmasság energiapiacon betöltött szerepét is.
portfolio.hu
80 napja
Kipróbálták a budapestiek az első magyar elektromos csuklós buszt
Szokatlan látvány a volánsárgára fényezett busz budapesti helyi járaton. A Credobus új csuklósával három napig utazhattak a fővárosiak.
demokrata.hu
83 napja
Volkswagen: itt a feltámadás?
Viszik a cég villanyautóit, mint a cukrot.
totalcar.hu
88 napja
Mérföldkőhöz ért a céges e-autó program
6 ezer személyautóra jött eddig pályázat.
piacesprofit.hu
90 napja
Elkezdték lecserélni autóikat a magyarok?
A Használtautó.hu legfrissebb adatai alapján márciusban a portálon 23,8 százalékkal nőtt az érdeklődők száma az előző évi adatokhoz viszonyítva. Az oldal szakértője a kimagasló adatok lehetséges okait és részleteit vizsgálta.
piacesprofit.hu
90 napja
Az optimalizálás jegyében irány Kína – alaposan megborították a vámok az autóipart
Swamy Kotagiri, a 28 országban jelenlévő beszállító cég: a Magna vezérigazgatója elmondta, hogy az országhatár átlépéseket minimalizálva optimalizálják a gyártási folyamatokat. Trump
economx.hu
92 napja
Erre senki nem számított, amerikai munkásokat küldenek el Trump vámjai miatt
A Stellantis járműipari konszern máris reagált a 25 százalékos amerikai autóipari vámokra. Ennek keretében a kanadai és mexikói üzemben is néhány hétre felfüggesztik a termelést, de átmenetileg az amerikai üzemekből is elbocsátanak 900 főt, mivel a mexikói és kanadai üzemeik számára szállított be alkatrészeket.
piacesprofit.hu
93 napja
Ne vámoljunk, tárgyaljunk! - ajánlja a brit üzleti szektor
Egy kereskedelmi háborúnak nem lehetnének a nyertesei, ezért megtorló ellenvámok helyett tárgyalásokat javasolnak az Egyesült Államokkal a brit szakmai körök. Ellenvámok bevezetése helyett
economx.hu
94 napja
Máris hatnak Donald Trump büntetővámjai, a Ferrari 10 százalékkal emeli az autói árát
Nem mindegyik modellét, de a mintegy 430 ezer dollárról induló Purosangue körülbelül 43 ezer dollárral kerül majd többe.
nepszava.hu
97 napja
Donald Trumpot nem érdekli, hogy a külföldi autók drágulni fognak, április 2-től mindenféleképpen bevezeti a járműipari büntetővámokat
A cél, hogy fejlődjön az amerikai autógyártás, csakhogy ezzel párthuzamosan szigorította a szakszervezetek kollektív tárgyalási lehetőségeit. Hatszáz milliárd dollár bevételre számít a szövetségi költségvetés a sarcból.
nepszava.hu
97 napja
Összegyűltek a viharfelhők a benzinkutak felett
Nemrég egy fontos lélektani határt lépett át a benzin ára a hazai kutakon, hiszen sok helyen már 5-össel kezdődik a számláló a benzin literenkénti jegyzésénél. Az elmúlt napokban azonban látványosan megtorpant a meredek áresés, és úgy tűnik, hogy 600 forint körül ragadhat a benzin ára. Ez persze nem véletlen, sőt, akár ismét elindulhat felfelé a jegyzés, a korábbi áresést elősegítő piaci hatások ugyanis fordulni látszanak, ráaádásul ma egy olyan amerikai szankció is hatályba lépett, amit az egész régió üzemanyagpiaca megérezhet.
portfolio.hu
100 napja
Hol tartanak a technológiai fejlesztésekben a magyar autóipari beszállítók?
Az európai autógyártóknak és beszállítóiknak nagy kihívás jelent a termelékenység, a költséghatékony termelés. Digitalizálni, robotizálni, automatizálni nem egyszerű, viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy felvehessék a versenyt az új létesítményekkel, ahol már a teljes gyártás nagyon magas szinten automatizált. Ki hol tart a technológiai fejlesztésekben és milyen lehetőségeket tartogat még az előremenekülésben? Erre keresték a választ a Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia III/B szekciójának előadói.
portfolio.hu
102 napja
Elektromobilitás és automatizáció: Kihívások és lehetőségek a magyar autóipar számára
Az autóipar jövője egyre bizonytalanabb: a globális szereplők óvatosabbak, az európai elektromos járműpiac stagnál, és az automatizáció gyors fejlődése hatalmas kockázatokat hordoz magában. A KPMG legfrissebb tanulmánya szerint a nyereséges növekedés kilátásai világszerte romlanak, miközben az állami támogatások és a technológiai innováció szerepe felértékelődik. A konferencián a szakértők egyetértettek abban, hogy a magyar beszállítóknak alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó követelményekhez és az ázsiai versenytársak nyomásához. Vajon milyen stratégiák segíthetik a magyar vállalatokat a túlélésben és a versenyelőny megszerzésében az elektromobilitás új korszakában? A Portfolio - MAGE Járműipar 2025 konferencián ezekre keresték a résztvevők a válaszokat.
portfolio.hu
102 napja