Uniós élmezőnyben vagyunk ebben az ágazatban, de csak amíg bírjuk a kínai dömpinget
Magyarország az Európai Unió egyik vezető víziszárnyas-termelője, azon belül is az egyik legnagyobb pecsenyekacsa-beszállítója, amelyből a magyar piac egyik legnagyobb termelője, a Bács-Tak Cégcsoporthoz tartozó Hunent Zrt. a főbb nyugat-európai piacokon kívül például Kanadába és Japánba is exportál. Az ágazatnak azonban az elmúlt években olyan kihívásokkal kellett megküzdenie, mint a jelentős károkat okozó madárinfluenza vagy az egyre nagyobb mérteket öltő kínai dömping, amelynek bekerülési árával lehetetlen versenyezni, miközben az infláció, az emelkedő bérköltségek, a stagnáló európai környezetben visszaeső fogyasztás hasonlóképpen sújtja az ágazatot, mint a gazdaság más szereplőit. A cégcsoport igazgatóságának elnöke és résztulajdonosa, Kiss István szerint a további növekedés és a piaci pozíciók megőrzése korszerű állattartó telepek megépítésével, és ezen keresztül az állatjólét növelésével érhető el, mert az ilyen módon piacra kerülő termék minőségével nem tudnak versenyezni a kínai kacsák. Az első ilyen telepet már át is adták, a második átadását pedig jövőre tervezik.
portfolio.hu
205 napja
Kivégzi Brüsszel az autóipart
Tömegesen bocsát el a Volkswagen, gyárbezárásokra készülnek. Várkonyi Gábor autópiaci szakértő úgy látja, Európa gazdasági öngyilkosságot követ el.
demokrata.hu
207 napja
Miből futja autóra a magyaroknak?
A Használtautó.hu megkérdezte a felhasználóit, hogy milyen finanszírozási megoldással és mikor terveznek autót vásárolni. A válaszok szerint túlnyomórészt önerőből és leginkább azonnal.
piacesprofit.hu
208 napja
Teljes lendülettel épül a BMW-autógyár Debrecenben
A BMW új debreceni gyárának építése teljes lendülettel zajlik, az ezzel kapcsolatos tervek változatlanok, közölte a gyár elnök-vezérigazgatója.
demokrata.hu
212 napja
Szijjártó Péter: Messziről is látható gazdasági növekedés várható 2025-ben
A külgazdasági és külügyminiszter Makláron, a Robert Bosch Automotive Steering beruházásának átadásán mondott beszédet.
demokrata.hu
212 napja
Kezd magához térni a magyar ipar
Havi szinten nőtt a magyar ipar teljesítménye októberben, és éves szinten is lassult a visszaesés.
213 napja
Több ezer Volkswagen-dolgozó sztrájkol, korlátlan ideig is elhúzódhat a munkabeszüntetés
Könnyen eszkalálódhat a tömeges elbocsátási tervek nyomán kialakult helyzet az autógyártó háza táján: az indulatokat alaposan felkorbácsolta, hogy a Volkswagen-konszern jócskán megvágná
economx.hu
217 napja
Négyezer európai alkalmazottjától válik meg a Ford
Az európai járműipar válsága időzített bomba.
magyarnemzet.hu
219 napja
Nagy Márton: az elektromos autózásra át kell állni
A jövő évben valódi lépéseket kell tenni a versenyképesség javítása érdekében, amihez a magyar uniós elnökség fontos eredményének számító új versenyképességi megállapodás, a Budapesti Nyilatkozat elfogadása járulhat hozzá - jelentette ki csütörtökön Brüsszelben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.
portfolio.hu
220 napja
Beütött az autóipari visszaesés, gyenge lett a Rába negyedéve
A Rába csoport jelentős visszaesést tapasztalt 2024 harmadik negyedévében, ami az autóipar széles körű hanyatlását tükrözi. A vállalat árbevétele és a leányvállalatok nyeresége is többnyire csökkent, miközben a gyártási költségek továbbra is magasak maradtak. A mezőgazdasági szegmens különösen súlyos veszteségeket szenvedett el. A cégcsoport igyekszik alkalmazkodni a nehéz piaci körülményekhez, de az év hátralévő részében sem számít jelentős javulásra.
portfolio.hu
221 napja
Egymás mellett épülnek a német autó- és a kínai akkumulátorgyárak hazánkban
Ez a valóság, még ha vannak is, akiknek ez nem tetszik, mondta Szijjártó Péter Brüsszelben.
demokrata.hu
227 napja
Befutott az első kérelem a vidéki e-töltők telepítését ösztönző pályázatra
A kormány két programban összesen közel 60 milliárd forinttal népszerűsíti az elektromobilitást. Az egyik kiírás 28 milliárd forintos keretösszeggel a múlt héten indult, a vidéki töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását célozza. Jóvoltából országszerte kényelmesebbé, vonzóbbá válik az elektromos gépkocsik használata.
piacesprofit.hu
231 napja
Újabb ingatlanok értékesítésére készül a Rába
A Rába 2024. november 7-i közgyűlésén hozott határozatoknak köszönhetően újabb források válhatnak elérhetővé a Rába Modernizációs Program számára - áll a társaság közleményében. A közgyűlés döntéseinek egyik kulcsfontosságú eleme az ingatlanportfólió optimalizálása volt, amely hozzájárul a program további finanszírozásához, és központi szerepet kap annak megvalósításában. Ennek részeként a termeléshez nem használt ingatlanok értékesítésének újabb fázisa a modernizáció, fenntarthatóság, versenyképesség és profitabilitás javítását célozza.
portfolio.hu
237 napja
Nincs vége: újabb mélypontra került a német autóipar
Az erősödő verseny egyre inkább megviseli a német autóipart.
241 napja
Óriási csávában a Nissan, megszorításokat jelentett be az autógyártó
Szerkezetátalakítás, gyárbezárás, részvényeladás. Ez mind szerepel a japán autógyár radikális lépései között, amellyel javítani kívánja piaci pozícióit. A Nissan Motor hetven százalékkal
economx.hu
242 napja
Kormányválság Németországban: Nagy Márton elmondta, miért nyerhet ezen Magyarország
A Hungarian Battery Week konferencián előadott Nagy Márton Nemzetgazdasági miniszter. Az előadás után kérdeztük a német pénzügyminiszter menesztéséről, és a német belpolitikai válság magyarországi implikációiról.
portfolio.hu
242 napja
Pocsék őszkezdet a magyar ipartól
Szeptemberben is folytatódott a magyar ipar lejtmenete: a termelés volumene 0,7 százalékkal elmaradt a gyenge augusztistól is, így éves alapon már 5,4%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
portfolio.hu
243 napja
Magyarország a harmadik ország Németország és Kína után ebben a mutatóban
VIDEÓ! Németországban a gyárakat bezárják, nálunk meg kinyitják, mondta Menczer Tamás, aki egy érdekes adatra is felhívta a figyelmet.
demokrata.hu
244 napja
Régi-új gazdaságpolitika kell!
Mindenképpen meg kell tartani a magyar járműipart Magyarországon.
magyarnemzet.hu
245 napja
Magyar feldolgozóipar: lefulladt a motor, lemerült az akksi és még defektünk is van
Az elmúlt három évtizedben sok viszontagságos időszakot megélt a magyar gazdaság, kezdve a rendszerváltást követő transzformációs válságtól, a 2008-as világgazdasági válságon át egészen a pandémiáig. Ezekből a sokkokból rendszerint fel tudtak épülni a vállalatok, azt sajnos azonban nem mondhatjuk, hogy erősebben kerültek volna ki. A válságok komoly nyomot hagytak és rendre átformálták a cégek gazdasági környezet érzékelését. Ezek a konjunkturális érzékelések fontos szerepet töltenek be a vállalkozások tervezésében, hiszen jövőbeni beruházásaikat, üzleti stratégiájukat a jelen és a múltbéli tapasztalatok alapján alakítják ki.
portfolio.hu
248 napja
„A magyar állam nem tehet fel minden tétet egyetlen technológiára”
A fogyasztók nem tették le a garast az elektromos autók mellett, azok terjedését az állami támogatások és szabályozások pörgették fel – hívta fel rá a figyelmet a Dellában Győrffy Dóra közgazdász, akivel arról is beszéltünk, hogy az amerikai elnökválasztás milyen hatással lehet a magyar politika mozgásterére és az európai piacra. A szakértő Kamala Harris győzelmére számít.
24.hu
250 napja
Semmi sem tudta megfékezni a gazdaság zuhanórepülését, technikai recesszióban Magyarország
A harmadik negyedévben a magyar gazdaság teljesítménye 0,7 százalékkal elmaradt az előző negyedévitől. Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2024 III. negyedévében a nyers adatok
economx.hu
250 napja
Már csak pár hónapja van az autóiparnak: ha nem jön el a fordulat, megkezdődhetnek az elbocsátások
Nagyon nehéz helyzetben vannak a magyarországi autóipari vállalatok, érdemes elgondolkodniuk azon, hogy más ágazatoknak termeljenek a jövőben.
259 napja