Zuhanórepülésben a Tesla európai eladásai, miközben szárnyal az EV-piac
Miközben Európában egyre több elektromos autót vásárolnak, a Tesla eladásai mélyrepülésben vannak, a frissített Model Y frissítése sem tudta megállítani a zuhanást. A gyártó piaci részesedése öt hónapja folyamatosan csökken.
portfolio.hu
12 napja
Le kell állítani több, 2009 és 2019 között gyártott Citroënt - Magyarországon is!
A Stellantis járműipari konszern Európa-szerte "stop-drive" kampányt jelentett be a Takata légzsákkal szerelt, 2009 és 2019 között gyártott Citroën C3 (második generációs) és DS3 (első generációs) modellekre vonatkozóan, e szerint a gépkocsi használatát fel kell függeszteni és azonnal fel kel keresni egy márkaszervizt - tájékoztatta a Citroen márka magyarországi importőre, a C Automobil Import Kft. közleményben az MTI-t kedden.
portfolio.hu
12 napja
Az AutoWallis lesz a Nissan importőre Moldovában
Moldovában is megszerezte a Nissan forgalmazási jogát az AutoWallis portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen.
portfolio.hu
12 napja
Megjelentek a Tesla robotaxijai Texasban
A Tesla vasárnap elindította önvezető taxiszolgáltatását Austinban, ahol a járművek már fizető utasokat szállítanak. Elon Musk vezérigazgató szerint ez egy évtizedes kemény munka eredménye, amely kulcsfontosságú az elektromosautó-gyártó pénzügyi jövője szempontjából.
portfolio.hu
13 napja
Összeesett a magyar akkugyártás, és ezért a benzines autókat okolják. A valóság sokkal durvább
Százas nagyságrendben küldik el a dolgozóikat a több tízmilliárdos állami támogatással kitömött akkumulátorgyárak, miközben néhány kilométerrel arrébb a konkurencia akkora gyárat épít, amekkorát még soha nem láttunk. A magyar akkugyártás annyira visszaesett, hogy a teljes magyar GDP-n látszik a mínusz, de ennek egyáltalán nem az az oka, amiről az elmúlt másfél évben a legtöbbet beszéltünk.
telex.hu
14 napja
Nem hagyja nyugodni a vérszívó autó a Skodát
Négy évvel az első újragondolás után újra elővették a vérszívó autót.
magyarnemzet.hu
15 napja
Fellázadtak a német autógyárak: egy fontos céldátum van veszélyben
A német autóipari lobbi továbbra sem tett le arról, hogy megakadályozza a belső égésű motorok 2035-ös uniós tilalmát, miközben a tengerentúlon Donald Trump már érvénytelenítette is a hasonló kaliforniai terveket. Szakértők szerint a célkitűzés körüli csata nagyrészt szimbolikus, mivel az elektromos autók legújabb technológiai fejlesztéseire és árcsökkenéseire tekintettel nem valószínű, hogy egy évtized múlva a fogyasztók még tömegesen szeretnének hagyományos meghajtású autót vásárolni.
portfolio.hu
15 napja
Nagy a kényszer: új, olcsóbb kisautók jöhetnek Európában
Miközben már büntetővámokkal is védik az európai márkákat.
infostart.hu
16 napja
Itt a fontos dilemma, ami meghatározhatja az autózás jövőjét
Az utóbbi időszakban Európában és az Egyesült Államokban is lassult a villanyautó-beruházások növekedési üteme, de a beruházások a korábbiakhoz viszonyítva továbbra is magasak, a vállalatok pedig továbbra is új bejelentéseket tesznek. A kilátások Európa számára jóval stabilabbnak tűnnek, míg az Egyesült Államokban a Trump-adminisztráció intézkedései miatt az iparág jövője bizonytalan - állapítja meg elemzésében a Bruegel nevű agytröszt, amely szerint a megfizethető árú elektromos járművek korlátozott száma miatt sok európai és amerikai fogyasztó továbbra is a hagyományos meghajtású járműveket választja.
portfolio.hu
16 napja
Egyre nagyobb bajban a Maserati, akár el is adhatják
A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis mérlegeli, hogy eladja az évek óta csökkenő eladásokat produkáló prémium márkáját, a Maseratit, írja a Reuters.
portfolio.hu
16 napja
Új gyárat építhet az Audi
Az Audi az Egyesült Államok déli részén építhet gyárat, hogy enyhítse a Donald Trump által bevezetett importvámok miatti költségterheket. A beruházás akár 4 milliárd euróba is kerülhet, írja a Reuters.
portfolio.hu
16 napja
Milliók tekintete Drezdán – fájdalmas döntést hoztak az egyik legnagyobb autógyártó vállalat vezetői
A 2025-ös év végén szerelik össze az utolsó autókat a drezdai Volkswagen (VW) Átlátszó gyárában, ezt követően pedig leáll a gyártás – erről ír frissen számos német sajtótermék a Világgazdaság beszámolója szerint.
hirtv.hu
16 napja
Sokba kerülnek a német autógyártóknak Trump vámjai
A német autóipar jelentős anyagi terhet szenvedett el áprilisban az Egyesült Államok által bevezetett importvámok következtében a német autóipari szövetség (VDA) szerint.
portfolio.hu
17 napja
Megújult a Lada Niva titokzatos testvérmodellje
Ismeretlen az EU-ban a Niva Travel, amely a SUV-os látszat ellenére klasszikus orosz terepjáró-technikára épül.
magyarnemzet.hu
17 napja
Jön az olcsó elektromos kisautók forradalma? – Itt van Európa válasza a kínai nyomásra
A kínai elektromos autók európai térnyerése miatt a Renault és a Stellantis az EU-tól egy új, lazábban szabályozott kisautó-kategória bevezetését kéri. Az új "e-car" kategória célja a gyártási költségek csökkentése, írja a Reuters.
portfolio.hu
17 napja
Drámai zuhanás: 92 százalékkal esett vissza a kínai ritkaföldfém mágnesexport az USA-ba
A ritkaföldfém mágnesek kínai exportja májusban látványosan visszaesett, különösen az Egyesült Államok felé, ahol a szállítások éves alapon 92%-kal csökkentek. A visszaesés mögött a Kína és Washington közötti kereskedelmi háború áll, bár a közelmúltbeli diplomáciai egyeztetések reményt adhatnak a helyzet javulására.
portfolio.hu
17 napja
Most kezdhet csak igazán irigykedni az Európai Unió Magyarországra: hamarosan valóra válik Orbán ígérete
Fontos tárgyalások zajlanak a háttérben.
mandiner.hu
17 napja
Ezzel a magyar tervezőszoftverrel radikálisan csökkenthető egy új autómodell fejlesztési ciklusa
Sokan teszik fel a kérdést, hogy miért válik egyre versenyképtelenebbé az európai autógyártás az ázsiai, főként kínai versenytárakkal szemben. Az okok szerteágazók, de egészen biztos, hogy jelentősen közrejátszik az új modellek fejlesztési ciklusideje, amely kétszer hosszabb, mint a kínai konkurenciáé. Ahhoz, hogy Európa is felvegye a tempót, új tervezési megközelítésre és a döntési folyamatok radikális újraszervezésére van szükség. Nem egyszerű ez a sokszor 30-40 éves alapokon működő, jelenleg általánosan használt CAD tervezőszoftverekkel, azonban egy hazai vállalat, a Sharp3D erre nyújt megoldást. 3D modellezéssel, a tervek gyors és felhasználóbarát megosztásával, virtuális valósággal dolgozik, és míg korábban egy adott terv 2 hét alatt készülhetett el, a magyar innovációval drasztikusan, napi 4-re nőtt a termelékenység. A megtakarítás költsége százezer dollárokban mérhető, ami az egyre feszesebb versenyben nem elhanyagolható tényező. A vállalat interaktív sajtóeseményén jártunk.
portfolio.hu
17 napja
Súlyos problémára derült fény, ami miatt korlátoznák az új autók méretét az EU-ban
A magas motorháztetős terepjárók és pick-upok növekvő veszélyt jelentenek a közbiztonságra, különösen a gyerekek biztonságára nézve. Mivel ennek a társadalom számára nincs előnye, és az egyéb, a környezetet és a közterületeket érintő káros hatásokról is egyre több bizonyíték áll rendelkezésre, itt az ideje, hogy a törvényhozók cselekedjenek - állítja egy kezdeményezés, lényegében felszólítva az Európai Bizottságot, hogy korlátozza az EU-ban forgalomba kerülő új autók méreteit.
portfolio.hu
17 napja
A magyar kormány a színfalak mögött komoly tárgyalásokat folytat Donald Trumppal
Magyarország és az Egyesült Államok üzleti megállapodásról tárgyal, hogy enyhítsék az amerikai vámintézkedések várható gazdasági hatásait – közölte szerdán Londonban Magyar Levente külügyi államtitkár a Reuters szerint. A vámháború egyik legnagyobb vesztese Magyarország lenne, és egyelőre a magyar kormány sem számít gyors megegyezésre új amerikai befektetésekről, de hosszú távon komolyabb megállapodásokat remélnek. A miniszterhelyettes arról is beszélt, hogy miért állt el a kormány az átláthatósági törvény elfogadásától.
portfolio.hu
18 napja
Sokkoló áremelkedés jön: ennyivel drágulhatnak az autók Trump vámjai miatt
Donald Trump amerikai elnök vámintézkedései közel 2000 dollárral növelhetik az autók árát az Egyesült Államokban, miközben az elektromos járművek támogatásának csökkentése hosszú távon veszélyezteti az amerikai autógyártók versenyképességét - közölte a Bloomberg .
portfolio.hu
18 napja
Bemutatkozott a Lada régóta várt, modern formájú csúcsmodellje
Önálló orosz fejlesztés a benzinmotoros SUV, de a tervezett Azimut modellnévvel máris gondok akadnak.
magyarnemzet.hu
18 napja
Már a tartalékaikat égetik a cégek a recesszióközeli állapot miatt
Vámháború, autóipari és akkumulátoripari gyengélkedés, orosz-ukrán háború. Leginkább ezek a tényezők gyengítik a magyar gazdaság helyzetét. Sok beruházás elindult az elmúlt időszakban, a kérdés csak az, hogy elegendő kereslet híján mikorra fokozhatják majd ezek a gyárak a termeléseiket a valós kapacitásukra. Mindeközben nemcsak a nagyobb, hanem a kis- és középvállalkozások is égetik a tartalékaikat a recesszió közeli állapot miatt
portfolio.hu
18 napja
Egy év alatt több mint 4600 dolgozótól vált meg a 15 legnagyobb magyarországi gyár
Átlagosan 7,8 százalékkal csökkent az alkalmazottak létszáma.
nepszava.hu
18 napja
Japán nem enged: nincs alku Trumpékkal, ha nem jó az üzlet
Shigeru Ishiba japán miniszterelnök szerint országának nem szabad elsietnie egy kereskedelmi megállapodást az Egyesült Államokkal – akkor sem, ha Donald Trump nyomást gyakorol. A G7-csúcstalálkozón tartott kétnapos egyeztetések után sem született megállapodás, és a nézetkülönbségek továbbra is fennállnak.
portfolio.hu
19 napja
Kitálalt a volt Tesla-alkalmazott: Elon Musk miatt veszélybe került a cég jövője
Egy korábbi Tesla-alkalmazott szerint Elon Musk személye felelős a vállalat értékesítési problémáiért, és a cég jövője veszélyben van, amíg ő irányítja a vállalatot - jelentette a Yahoo Finance .
portfolio.hu
19 napja